Izuzetno visoke spoljašnje temperature vazduha uzrokuju potrebu za prekidima rada toplotnih izvora Beogradskih elektrana, odnosno obustavu grejanja korisnicima već posle devet časova ujutru

BEOGRAD- Iako je grejna sezona počela na vreme, 15. oktobra, izuzetno visoke spoljašnje temperature uzorkuju prekid grejanja, a takav način rada sistema za isporuku toplotne energije korisnici mogu očekivati sve dok traju pomenuti vremenski uslovi, saopštile su Beogradske elektrane.

"Izuzetno visoke spoljašnje temperature vazduha uzrokuju potrebu za prekidima rada toplotnih izvora Beogradskih elektrana, odnosno obustavu grejanja korisnicima već posle devet časova ujutru", navedeno je u saopštenju.

Preciznije, sve toplotne predajne stanice (više od 8.000 u sistemu Beogradskih elektrana - u stambenim i poslovnim objektima) u kojima se vrši predaja i regulacija toplotne energije sa distributivnog sistema na sistem kućnih grejnih instalacija, funkcionišu u automatskom režimu rada.

To znači da će oprema u toplotnim predajnim stanicama, pri visokim spoljašnjim temperaturama, automatski izvršiti redukciju protoka ka grejnim telima u prostorijama, do potpunog zatvaranja.

U Beogradskim elektranama objašnjavaju da bi se u takvim situacijama vršilo zagrevanje distributivnog sistema, a ne sistema kućnih grejnih instalacija, pa se efekat rada toplotnih izvora ne bi osetio u objektima i stanovima, pa je to razlog prekida grejanja pri visokim spoljnim temperaturama vazduha.

Kako ističu, za sistem daljinskog grejanja ovakav način rada, sa čestim prekidima, ima dvojake efekte - potrošnja energenata je manja, ali zbog čestog zagrevanja i hlađenja sistema dolazi do širenja i skupljanja toplovoda tako da dolazi i do pucanja cevi na distributivnoj mreži i kućnim grejnim instalacijama.

Zbog čestih prekida, sistem nije moguće u potpunosti izbalansirati, što je neophodno uraditi u početku grejne sezone (oko sedam dana konstantnog rada) nakon svih remontnih radova na distributivnom sistemu i predajnim stanicama.

"To je razlog što svi korisnici sistema daljinskog grejanja istovremeno, u prvim danima grejne sezone, nemaju redovnu i ujednačenu isporuku toplotne energije. Zato je razumljivo što je u tim danima povećan broj poziva prema Dispečerskom centru", navedeno je u saopštenju.

Čak i tada, imajući u vidu ukupan broj korisnika (300.000 stanova koji se greju) primi se nešto više od 400 poziva dnevno, što je uobičajno za svaki početak grejne sezone.

Beogradske elektrane su još jednom uputile apel potrošačima da imaju razumevanja i da u prvih nekoliko dana grejne sezone upućuju reklamacije Dispečerskom cetru u slučajevima curenja vode iz instalacija i negrejanja celih objekata i stanova, a telefoni su 20-93-100 za curenje vode iz instalacija, i 20-93-011 za negrejanje.