Oni koji budu stalno plaćeni od strane grada postaće javni sluzbenici i imaće svoje obaveze", rekao je Đilas i dodao da glumci koji ne žele da imaju takve obaveze postaće slobodni umetnici koje će režiseri pozivati da glume po ugovoru

BEOGRAD - Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas rekao je u Skupštini grada da mu je žao što je doskorašnji direktor Atelja 212 Kokan Mladenović podneo ostavku i da će ubuduće glumci koje plaća grad dobiti status javnog sluzbenika.

Kokan Mladenović bio je dobar direktor, ali je zbog sukoba sa kolektivom Atelja 212 podneo ostavku, iako su svi parametri fukcionisanja požorišta, kako finasijski tako i po broju gledalaca, pokazali da je dobro radio svoj posao, rekao je Đilas novinarima.

"Žao mi je što smo izgubli dobrog direktora koji je pokušao da promeni neke stvari ne uvek na adekvatan način, ali sa dobrom idejom", rekao je Đilas i dodao da svi u beogradskim pozorištima moraju da shvate da sistem funcionisanja koji sad postoji nije održiv jer grad Beograd nema para.

Đilas je kazao da glumci više neće moći da odbijaju uloge, niti će moći da glume u drugim pozorištima na ugovor, a da u matičnom pozorištu nemaju nijednu predstavu već 10 godina iako za to primaju fiksnu platu.

"Oni koji budu stalno plaćeni od strane grada postaće javni sluzbenici i imaće svoje obaveze", rekao je Đilas i dodao da glumci koji ne žele da imaju takve obaveze postaće slobodni umetnici koje će režiseri pozivati da glume po ugovoru.

Na pitanje kako je Mladenovcih bio dobar menadžer ako mu je grad davao novac za plaćanje struje, Đilas je rekao da je Mladenović nasledio dug za struju koju u vreme krize nije mogao da vrati i da je Atelje 212 pozorište s najvećim procentom pokrivenosti troškova spostvenim prihodima, kao i sa najvećim broj prodatih karata.

"Potreban nam je ozbiljna reforma kao i svuda u gradu, imamo novu sekretarku punu energije i znanja, imamo Savet za kulturu i pocećemo sledeće godine da postavljamo kulutru na mesto koje joj pripada" kazao je Đilas.

Gradonačelnik je rekao da je Mladenovićeva greška što se pored direktorske funkcije i dalje bavio umetničkim radom i dodao da se to u budućnosti neće dešavati.

"Ko bude želo da bude direktor, moraće da pokaže da je završio menadzment u kulturi i da ima potrebno znanje, a umetnički deo treba da prepusti umetničkom direktoru", objasnio je Đilas.