Čelnici "Ikarbusa" navode da je u junu ove godine potpisan sa GSP-om ugovor o kupoprodaji 32 autobusa, ali da fabrika iz Zemuna još nije dobila nijedan dinar po osnovu avansa za taj posao

BEOGRAD - Rukovodstvo "Ikarbusa" tvrdi da je to preduzeće neosnovano diskvalifikovano uslovima tendera za nabavku 180 autobusa za potrebe beogradskog GSP i navodi da od gradskog prevoznika nije dobilo avans za ranije naručena vozila.

Čelnici "Ikarbusa" navode, reagujući na izjavu gradonačelnika Beograda Dragana Đilasa da to preduzeće stalno kasni i ne poštuje dogovorene rokove isporuke, da je u junu ove godine potpisan sa GSP-om ugovor o kupoprodaji 32 autobusa, ali da fabrika iz Zemuna još nije dobila nijedan dinar po osnovu avansa za taj posao.

Da je grad ispoštovao svoje ugovorene obaveze, građani Beograda bi se svakako ove zime vozili u novim i modernim autobusima, navodi se u saopštenju.

Đilas je, međutim, juče rekao da će saradnja sa "Ikarbusom" biti nastavljena, ali samo pod uslovom da se ono što se potpiše i plati, isporuči na vreme.

"Neće Beograđani biti ucenjeni od strane "Ikarbusa" da čekaju", rekao je Đilas.

Istakavši da "Ikarbus" sada postoji zahvaljujući gradu, Đilas je kazao da je Beogradu potrebno 200 autobusa u roku od šest meseci, a "Ikarbus" ne može da ih proizvede za dve godine.

Gradonačelnik je kazao da je grad od "Ikarbusa" naručio 25 autobusa i potpisao ugovor za isporuku još 32 autobusa u decembru, ali da oni neće stići na vreme, već, u najboljem slučaju, na proleće.

Grad će, prema rečima Đilasa, uprkos nepoštovanju rokova isporuke nastaviti da sarađuje sa "Ikarbusom".

Ikarbus se, inače, žalio Agenciji za javne nabavke Beograda i republičkoj Komisiji za zaštitu potrošača jer smatra da je neosnovano diskvalifikovan uslovima tendera za nabavku 180 autobusa za potrebe gradskog prevoznika.

Podsećajući da 80 odsto voznog parka GSP Beograd čine autobusi "Ikarbusa", čelnici te fabrike pitaju " zašto u vreme velike svetske ekonomske krize, kada sve države, pa i one najrazvijenije, štite svoja preduzeća i svoju proizvodnju, naš grad nama čak ne daje ni priliku da se borimo za posao".

Razlika u ceni između "Ikarbusovog" autobusa i „najboljeg proizvođača" je 30 odsto u korist "Ikarbusa", tvrdi poslovodstvo tog preduzeća, uz napomenu da će navedenu razliku u ceni platiti žitelji Beograda.

Đilas je naveo da sa direktorom "Ikarbusa" ne razgovara od marta, kad je "sebi dodelio platu od 230.000 dinara" i da je tražio od Ministarstva ekonomije da ga smeni.

Čelnici "Ikarbusa" tvrde u saopštenju da platu direktora određuje UO preduzeća, uz napomenu da je plata koju navodi Đilas "znatno niža".