Repertoar će se praviti na osnovu ansambla, a ne nekog idejnog koncepta koji bi nametala glumcima, rekla je upravnica

BEOGRAD - Novi v.d. direktora Ateljea 212, dramaturg i pisac Ivana Dimić izjavila je da je atmosfera u tom teatru dobra, ali je finansijska situacija katastrofalna, pa još ne može da izađe sa planom repertoara.

Ipak, kako je naglasila, repertoar će svakako praviti na osnovu ansambla, a ne nekog idejnog koncepta koji bi nametala glumcima.

Na pitanje s kojim motivom je prihvatila ovaj prestižni, ali u današnje vreme i veoma težak posao, odgovorila je da joj je "motiv bio zahvalnost prema onima od kojih je naučila sve što zna o pozorištu".

"To su Mira Trailović i Muci Draškić i glumci koji su tada, 1980. kada sam došla u ovo pozorište, bili tu. Kad završite studije, tek kad dođete u pozorište vidite da ne znate ništa i da znate samo teorijski. Celokupan dramaturški zanat sam naučila, pre svega, od Draškića, od Zorana Ratkovića. Prosto sam zavolela pozorište i ostala ceo svoj radni vek u njemu", rekla je ona.

Pred kraj radnog veka, kako je dodala, vratila se u Atelje "igrom slučaja, pa sad videćemo kako će da bude".

Skupština Beograda kao osnivač Ateljea naimenovala je Dimićevu pre tri nedelje, nakon ostavke prethodnog direktora Kokana Mladenovića čiju je smenu mesecima tražio veći deo glumačkog ansambla.

Na pitanje kakvo je sada stanje duha u ovom teatru, direktorka je odgovorila da je atmosfera dobra.

"Nisam učestvovala u tim sukobima, pratila sam samo preko novina", rekla je Dimićeva i dodala da neke od onih koji su bili u sukobu zna odavno, jer je u Ateljeu provela 16 godina na mestu dramaturga.

Dimićeva je istakla da prema svima ima isti odnos kao nekada, "taj sentiment, kako ih se sećam" i da nije opterećena pomenutim sporom, a da sa novim ljudima stvara odnose "dan po dan".

Materijalno stanje Ateljea 212, koji ima velike dugove, opisala je jednom rečju - "katastrofalno".

"Finansijska situacija je veoma ozbiljna, ali ćemo se potruditi da to prevaziđemo svojim snagama i uz pomoć onih koji će nam pomoći. Jedno je da se prištedi, a drugo je da se jure sponzori. Takva je situacija da bez pomoći i sponzora i države ne možemo da izađemo na kraj", ukazala je ona.

Što se tiče repertoara, najavila je da će nastaviti ono što je prethodni upravnik postavio, a već je počelo da se radi, ali za dalje projekte mora prvo da se reši finansijska kriza.

"Ne možemo da pravimo planove dok ne stanemo malo na noge", rekla je ona, ističući da "ima vrlo preciznu ideju o tome kako treba da se pravi repertoar".

"Moj osnovni koncept jeste da pravim repertoar prema ansamblu koji je ovde. Znači, na osnovu ansambla pravim repertoar, a ne na osnovu idejnog koncepta koji ću na njih (glumce) da natovarim", objasnila je ona.

Na konstataciju da gotovo sva pozorišta u Beogradu igraju sve vrste predstava, primetila je da već duže vreme traje takva situacija, ali je izrazila uverenje da će se profil Ateljea vrlo precizno izartikulisati baš na osnovu pomenutog načina kreiranja repertora.

"Tako ćemo dobiti ono što je posebno za Atelje, što je karakteristično i nije isto kao sva druga pozorišta. Ovde treba da se radi komedija na moderan način. Naravno, ne bilo koja, ne svaka, već vrlo specifična komedija treba da bude ono što će da okupi taj duh Ateljea 212, da ga stavi na svoje mesto", istakla je Dimićeva.

Na pitanje da li sebi postavlja neki rok za postizanje rezultata, odgovorila je da će joj biti potrebno tri meseca da potpuno uđe u mehanizam rada kuće.

"To su komplikovane stvari, treba da se savlada i administracija i tehnika i umetnički ansambl. Ansambl i poznajem, ali stvari koje se tiču svakodnevnog funkcionisanja kuće moraju da se dovedu u red, da to klizi", rekla je ona.

Pominjuću višegodišnje iskustvo (radila je i u pozorištu "Boško Buha" i Narodnom pozorištu), ocenila je da na planu ansambla i repertoara ne može odmah da se postigne pun pogodak.

"Najbolje bi bilo da u prvoj predstavi koju napravimo budu svi glumci Ateljea i da se onda grune. Međutim, bilo bi dobro i ako jedna od tri-četiri prve predstave bude ta okupljajuća, centrifugalna koja će da napravi tačnu atmosferu", izjavila je ona.

Dimićeva je rekla da se za vreme mandata na čelu Ateljea neće baviti poslom dramaturga, ali će pisati. "Za to mi treba samo sveska i olovka i nikog ne ugrožavam time, to su moje lične stvari".

Atelje 212 je već četvrto u nizu pozorište od onih kojima je osnivač Grad Beograd sa ženom na mestu direktora (posle Bitef teatra, Beogradskog dramskog i Jugoslovenskog dramskog pozrišta).

"To je vrlo zanimljiv fenomen i verovatno bi trebalo neki naučnik, sociolog da se izmakne malo, pa da vidi zašto je to tako i šta to zapravo znači. Pošto sam unutar događaja, prosto ne znam kako je do toga došlo, ali nije namerno", rekla je Dimićeva.