Izgradnjom denivelisane raskrsnice "Pančevačka petlja" sprečeno dalje ukrštanje saobraćaja na levom skretanju ka Pančevačkom mostu i time povećana bezbednost svih učesnika u saobraćaju

BEOGRAD - Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas i predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić prisustvovali su danas puštanju saobraćaja na novoj petlji "Pančevački most" i otvaranju novoizgrađene farme krava u Poljoprivrednom kombinatu "Beograd".

Izgradnja petlje započeta je u julu ove godine, a vrednost radova je 290 miliona dinara. Nova farma, vredna oko 8,5 miliona evra, prima 2.500 krava i jedna je od najsavremenijih u Evropi i svetu.

"PKB je jedan od projekata na koji smo mi koji vodimo ovaj grad najponosniji. Na starim farmama krave su vezivane i davale su manju količinu mleka, dok će na novoj farmi ona biti znatno povećana. Iza farmi nalaziće se plastenici.

PKB će do kraja ove godine imati ukupne prihode preko 63 miliona evra. Čitav projekat je razvojni, a naš posao je dalje ulaganje u PKB, poljoprivredu i zapošljavanje ljudi. Očekujemo da se sledeće godine nastavi razvoj, da se čak i poveća broj zaposlenih, kojih sada ima oko dve hiljade, i to pre svega visokoobrazovanih i da PKB bude kompanija kojom će se i Beograd i čitava Srbija ponositi", istakao je Đilas.

Nova farma muznih krava opremljena je rotacionim izmuzištem sa 80 mesta, koje omogućava mužu i do 500 krava tokom jednog sata. Ova tehnologija obezbeđuje najviši nivo efikasnosti u radu i primenjuje se na svim novim farmama u Evropi, a neuporedivo je efikasnija od sistema muže zasnovanog na veznom sistemu uzgoja krava (do sada korišćenom u PKB-u). Vrednost izmuzišta sa pratećom opremom za rashladu mleka je 920.000 evra.
Aleksandar Antić je naglasio da je PKB najznačajniji stub srpske i beogradske poljoprivrede.

"Namera je da PKB svakog dana i svake godine bude sve jača i bolja kompanija, a ova investicija je najbolji dokaz za to. PKB je 99,5 odsto vlasništvo grada Beograda i nemamo nameru da prodajemo svoj udeo u njemu. Želimo da kompanija stane čvrsto na zemlju i želimo da s republičkom vladom razgovaramo i o "Voćarskim plantažama", gde bi grad mogao da ostvari dobru proizvodnju. Ideja nam je da u narednih nekoliko godina u PKB-u i "Voćarskim plantažama" imamo više hiljada zaposlenih", kazao je Antić, dodajući da su zaposleni i omogućili da se PKB sačuva i da se proizvodnja u njemu nastavi.

Smatramo da doprinos radnika treba ceniti, ali i valorizovati. Grad će u narednim mesecima raditi na tome da oni dobiju besplatni paket akcija, kako sada zaposleni tako i penzioneri, u ukupnom obimu do pet odsto, precizirao je predsednik Skupštine grada.

Muzne krave u PKB-u trenutno su raspoređene u 52 štale. Tehnologija uzgoja stoke i proizvodnje mleka u njima umnogome je prevaziđena i onemogućava ostvarivanje značajnijeg napretka u daljem poboljšanju proizvodnje. U PKB-u se trenutno uzgaja blizu 22.000 grla goveda, od čega je na muži oko 8.800 krava. Izgradnja farme, finansirana komercijalnim kreditom "AIK Banke", počela je u aprilu ove godine, a potpuno uređena trebalo bi da bude do kraja februara 2013. godine, što neće uticati na osnovnu funkcionalnost. Krave se u nove štale smeštaju dan nakon teljenja, a u PKB-u se u proseku mesečno teli oko 500 krava, pa će sve četiri štale biti popunjene do kraja aprila 2013. godine.

Izgradnjom denivelisane raskrsnice "Pančevačka petlja" sprečeno je dalje ukrštanje saobraćaja na levom skretanju ka Pančevačkom mostu i time povećana bezbednost svih učesnika u saobraćaju.
Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas istakao je da će na ovaj način biti rešen višegodišni problem gužvi u ovom delu grada.

Bulevar despota Stefana istovremeno je slobodniji za prolazak vozila koja saobraćaju ka centru grada ili ka Višnjici. U prethodnih nekoliko meseci završeni su radovi u smeru ka Višnjici iz centra grada, gde su uz desnu stranu Bulevara despota Stefana dograđene dve saobraćajne trake u dužini od 375 metara, kojima se prilazi novoj rampi.

Tokom radova postavljena je nova vodovodna, kao i kanalizaciona mreža, dok je postojeća rekonstruisana. Izgrađena je i kišna kanalizacija u dužini od 600 metara, a duž saobraćajnice su postavljene elektroenergetska instalacija i javna rasveta. Za prilaznu konstrukciju urađeno je 20 stubova na pet stubnih mesta.