Grad Beograd omogućio da se, ukoliko se naknada za uređivanje građevinskog zemljišta iz koje se finansira izgradnja nedostajuće infrastrukture plati odjednom, dobije popust od 50 odsto, tako da bi vrednost bila oko 22,5 miliona evra

BEOGRAD - Razlog što železnička stanica Beograd - Centar, poznatija kao Prokop, još nije završena pre svega je nedostatak sredstava koje je Republika proteklih godina dodeljivala Železnici za ovaj projekt, saopšteno je iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

Kada je svojevremeno, krajem devedesetih godina, Skupština grada Beograda dodelila zemljište Železničkom transportnom preduzeću "Beograd", obaveza tog preduzeća bila je "da izvede sve saobraćajne površine sa pratećim objektima infrastrukture neophodnim za funkicionisanje železničkog čvora".

Prema analizi Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda samo za izgradnju pristupnih saobraćajnica sa autoputa i iz Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića zgradi železničke stanice Prokop potrebno je uložiti 23,4 miliona evra. Razlog tome je što je lokacija u ovom trenutku potpuno nepristupačna i velika ulaganja u infrastrukturu potrebna su samo da bi se Prokopu moglo prići putničkim vozilima ili gradskim prevozom.

Prema planovima Železnica Srbije, samo za napajanje elektromreže za pogon elektrovozova na ovoj gradskoj deonici potrebno je izgraditi još jednu trafo stanicu.

Prema gradskoj odluci cena naknade za uređivanje na lokaciji Prokop na današnji dan je 45.994 dinara po kvadratnom metru neto površine objekta. U želji da stimuliše investicije grad Beograd je omogućio da se, ukoliko se naknada za uređivanje građevinskog zemljišta iz koje se finansira izgradnja nedostajuće infrastrukture plati odjednom, dobije popust od čak 50 odsto, tako da bi vrednost naknade za uređivanje za komercijalne objekte bruto površine od oko 120.000 kvadratnih metara bila oko 22,5 miliona evra, saopšteno je iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.