Ogroman minus u gradskoj kasi - skoro četiri milijarde dinara - razlog je za povećanje cena parkiranja od čak 30 odsto, uverena Vera Vida, predsednica Centra potrošača Srbije

BEOGRAD - Još veća globa!
„Parking servis“, firma pod kontrolom Grada i gradonačelnika Dragana Đilasa, prošle nedelje je za 30 odsto povećala cene parkiranja. Malo kome je jasno koji je razlog, a u udruženjima potrošača ističu da je reč o sumanutoj odluci.

Tako se sada za treću zonu, umesto nekadašnjih 31 dinar za sat vremena parkiranja, mora izdvojiti 41, dok druga zona, koja je nekada koštala 38, sada iznosi 48 dinara.

Nije jasno šta se to u poslovanju „Parking servisa“ promenilo ili koji su im to troškovi povećani pa su morali da poskupe usluge? Firma koja ne mora puno da ulaže i nema velike troškove ujedno je i jedno od gradskih preduzeća koje ima najveće prihode, oko dve milijarde. Manjak u gradskoj kasi ove godine biće skoro četiri milijarde dinara, pa je ovo možda način da se rupa popuni.

U to je uverena Vera Vida, predsednica Centra potrošača Srbije, koja čak ističe da je popunjavanje gradskog budžeta glavni razlog.

- Nove cene su neopravdane, jer je parkiranje preskupo, a usluge parkinga nemaju veze s poskupljenjem struje i gasa, pa da se u tome traži razlog - navodi ona.

Vida tvrdi da već godinama traže od Parking servisa da razgraniči šta je trotoar, a šta parking. Ljudi iz ove firme se, priča ona, samo negde pojave, ograde prostor ispred zgrade ili trotoar, proglase to nekom zonom i naplaćuju pakiranje u njoj.

I u Organizaciji potrošača Hram navode da je reč o sumanutom poskupljenju. Natalija Vranešević, predsednik Hrama, kaže da „Parking servis“ bukvalno pljačka narod.

- Ne znam ko im je dozvolio da nam plene automobile! To nije u redu, neka podnesu tužbu. Kao kada bi nas „Infostan“ isterao iz stana kada ne platimo račun - objašnjava ona.

Vranešević navodi da u poslovanju „Parking servisa“ ima dosta nelogičnosti.

- Na primer, ako ste otišli kod nekog u goste, morate posle tri sata da se preparkirate i nađete mesto u drugoj zoni. U Beogradu ne postoji opcija dnevne karte za parkiranje, kao na primer u Šapcu - podseća ona.



Parking servis: Pomažemo građanima

- Poskupljenje za dve zone, posle dve i po godine, posledica je povećanog pritiska na parking mesta u delovima grada koji se nalaze u ovim zonama. Želimo da omogućimo da parking mesta koristi više vozača, da stanari lakše dolaze do slobodnih mesta i da skratimo prosečno vreme zadržavanja vozila na jednom parking mestu - navode u Parking servisu i dodaju da svake godine ulažu u nova mesta za parkiranje, unapređenje usluge i savremenu opremu, kao i da je uvođenje zonskog sistema parkiranja u nadležnosti Sekretarijata za saobraćaj.

Poslovanje Parking servisa

godinaprihod dobit
2008. 1,6 milijardi*700.000
2009. 1,8 milijardi335 miliona
2010. 2 milijarde196 miliona
2011. 2 milijarde78 miliona
*iznosi su u dinarima

Zonanekadod 16.1.

zelena, III zona31 din.41
žuta, II zona3848
crvena, I zona5656