Niko ne zna kako novac od karata dele GSP, privatni prevoznici i firma „Apeks“, koja rukovodi sistemom „bus-plus“

BEOGRAD - Godinu dana od promašaja.
Sistem za naplatu karata u vozilima GSP „bus-plus“, koji je najavljivan kao revolucionaran, nije ispunio nijedan od ciljeva zbog kojih je uveden - nije unapređen javni prevoz, putnici su nezadovoljni, bezbednost nije veća, a troškovi funkcionisanja javnog prevoza nisu smanjeni.

Skupština grada Beograda odobrila je 2013. GSP subvencije koje su za tri milijarde dinara veće nego pre uvođenja sistema „bus-plus“.

Autobusa sve manje

Vozni park ovog JKP raspolaže sa 1.200 vozila, od čega su 850 autobusi prosečne starosti oko devet godina, zbog čega GSP svakog dana ima oko 390 isključenja svojih autobusa iz saobraćaja, uglavnom zbog kvarova.

Ono što i dalje izaziva sumnju u ispravnost, isplativost i funkcionisanje sistema „bus-plus“ je činjenica da je i dalje nejasno koliki deo novca od naplate karata zapravo dobija GSP.

Prema rečima v.d. direktora GSP Nebojše Ćerana, to JP godinama posluje s gubicima.
- Tako je bilo i 2012, a i 2013. Na polovini godine imamo izražen negativan poslovni rezultat, znači gubitak. To nije ništa novo, ali je činjenica da kumulacija gubitaka u GSP zahteva da ta kriva, u najmanju ruku, promeni svoj tok - rekao je Ćeran u intervjuu CINS. On nije mogao da objasni podelu prihoda od prodaje karata između GSP, privatnih prevoznika i firme „Apeks solušn tehnolodži“, koja je zadužena za rukovođenje sistemom „bus-plus“, i rekao da je to u nadležnosti Direkcije za javni prevoz.

Opala prodaja karata

I pored toga što je na početku uvođenja sistema povećan prihod GSP od prodaje karata, svi pokazatelji ukazuju na to da je ove godine naplata karata opala. GSP je i sad u dugovima, a novi autobusi, koji će u Beograd početi da stižu tokom leta, kupljeni su na kredit.
- Nažalost, moja procena je da od negativnog rezultata u bilansu uspeha GSP, metodom uštede, može da smanji gubitak za nekih dvadesetak odsto, ne više, barem ne 2013. godine - priznao je Ćeran.

(B. V.)