Gradski prevoznik ne poštuje zakon i na ulice pušta vozila koja nemaju registarske tablice, dakle nisu prošla obavezan tehnički pregled

BEOGRAD - Beograđani finansiraju bahatost nadležnih, koji ne poštuju zakon!
Nijedan od 131 trolejbusa Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd“ koji saobraća ulicama nije registrovan, zbog čega putnici svakog dana stavljaju glavu u torbu, a iz džepova građana izvučeno je četiri miliona dinara naplaćivanjem kazni! To tvrdi jedan od zaposlenih u GSP, koji naglašava da trolejbusi nisu mogli da budu registrovani jer nisu ni išli na tehnički pregled.

Nepoštovanje zakona

- Neverovatno je da jedno gradsko preduzeće ne poštuje zakone, a najgore je to što posle mi moramo da trpimo posledice i sankcije. Nama zbog toga kasne jubilarne nagrade, a ostali Beograđani su zaduženi za finansiranje propusta - kaže ovaj nezadovoljni radnik.
Slavica Stevanović, portparol u GSP, potvrdila je da trolejbusi nisu registrovani, ali zbog toga što nijedan nema fabrički ugrađen tahograf.

- Trolejbusi se u GSP održavaju na isti način kao i autobusi, što podrazumeva svakodnevni pregled tehničke ispravnosti i redovne šestomesečne tehničke preglede. Još krajem februara pokrenuli smo inicijativu da se izmeni pravilnik kako bi se trolejbusi registrovali bez tahografa. Do toga nije došlo jer se s Ministarstvom unutrašnjih poslova, Privrednom komorom Beograda i Ministarstvom za saobraćaj traže načini da se usaglasi dokumentacija - rekla je ona.

Stevanovićeva kaže da trolejbuski pogon „Dorćol“ nije prekršio odredbe Zakona o bezbednosti u saobraćaju. Međutim, nije odgovorila na deo pitanja koji se odnosi na izdvajanje novca za kazne, koje su, uprkos njihovom stalnom kontaktu s nadležnima, ipak dostavljene na adresu GSP.

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, kaže da jedno gradsko preduzeće nije trebalo da dozvoli da dođe u situaciju da mu sa stanovišta zakona svi trolejbusi budu tehnički neispravni.

Kasni inicijativa

- Kad se javno raspravljalo o Zakonu o bezbednosti saobraćaja i pravilniku o opremi vozila u okviru njega, svako je imao pravo da skrene pažnju na postojeću problematiku. Do propusta je došlo ili zbog toga što Grad Beograd nije blagovremeno podneo inicijativu, ili zbog toga što onaj ko je odlučivao o tome nije imao sluha - rekao je on i naglasio da su državni organi i javna preduzeća, ali i celokupno društvo naučili da zakon ne važi uvek za sve i da neki imaju veća prava od drugih.

Kazne do 800.000 dinara

Nedeljko Munjas, zamenik načelnika beogradske saobraćajne policije, za Kurir potvrđuje da trolejbusi GSP nisu registrovani, kao i da je za jedan broj njih podnet zahtev za pokretanje prekršajnog postupka jer nisu upisani u jedinstveni registar vozila.
- Zahtevi su skoro podneti, a nijedna presuda još nije doneta. Predviđene su kazne za vozača, za firmu od 100.000 do 800.000 dinara i za odgovorno lice u tom preduzeću - od 3.000 do 30.000 - objašnjava Munjas.

(V. S.)

Kazne

♦ Vozilo neupisano u jedinstveni registar vozila - 15.000-30.000, četiri boda i zabrana upravljanja vozilom najmanje 30 dana
♦ Trolejbus neupisan u jedinstveni registar vozila - pravno lice 100.000-800.000, odgovorno lice 3.000-30.000
♦ Upravljanje vozilom kojem je istekla registraciona nalepnica - 6.000-15.000 i dva boda
* kazne su u dinarima