Novina je da će na toj trasi pored postojećeg biti izgrađen još jedan kolosek. Ako bi vozovi na toj relaciji, koja je dugačka 15 kilometara, “jurili” maksimalnom brzinom do Pančeva bi se stizalo za svega šest minuta

BEOGRAD - Radovi na modernizaciji železničke pruge od Pančevačkog mosta do Pančeva počeće u oktobru pa će vozovi za nešto više od dve godine, kada budu završena oba koloseka na ovoj trasi, moći da razviju brzinu od 160 kilometara na sat. Do tada će u Srbiju stići i 21 garnitura novih vozova švajcarskog proizvođača “Štadler”.

Paralelno sa ovom trasom, obezbeđen je i novac za modernizaciju pruge Rakovica - Resnik, dugačke 15 kilometara. Trenutno se pripremaju tehnički uslovi kako bi se raspisao tender za početak radova i na toj trasi, što znači da bi Beograd krajem 2015. ili početkom 2016. mogao da dobije dve moderne pruge.

Kada je reč o pruzi Pančevo - Pančevački most vrednost posla iznosi oko 60 miliona evra, a početak radova utanačili su direktori “Železnice Srbije” i „Ruskih državnih železnica internešnal” Dragoljub Simonović i Sergej Pavlov. Projekat će se finansirati iz ruskog kredita. Novina je da će na toj trasi pored postojećeg biti izgrađen još jedan kolosek. Ako bi vozovi na toj relaciji, koja je dugačka 15 kilometara, “jurili” maksimalnom brzinom do Pančeva bi se stizalo za svega šest minuta.

- Na taj način će se povećati propusna moć pruge pošto će vozovi saobraćati na posebnim kolosecima za svaki smer. Ovaj projekat obuhvata i rekonstrukciju postojećeg koloseka i infrastrukture u stanicama, most preko reke Tamiš, dva stanična perona, pet novih mostova, jednu ukrsnicu, vučnu podstanicu Pančevo i ranžirnu stanicu Krnjača - objašnjavaju u JP “Železnice Srbije”.

U ovom preduzeću tvrde da već imaju vozove koji bi mogli da voze 160 kilometara na sat, ali da zbog nedovoljno dobre infrastrukture saobraćaju četiri puta sporije. Bez obzira na to, ugovorena je i isporuka 21 novog “švajcarskog” voza.

- Novi elektromotorni vozovi biće četvorodelne garniture, osposobljene za brizne od 160 kilometara na sat. Prvi voz trebalo bi da stigne u oktobru 2014. godine, a potom po jedan na svakih 15 dana - kažu u JP “Železnice Srbije” i dodaju da je vrednost čitavog posla 99 miliona evra, a da se nabavka finasira iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.