Prihod od prodaje karata u integrisanom tarifnom sistemu deli se prevoznicima na osnovu njihovog učešća u transportnom radu na mesečnom nivou. Tako GSP učestvuje sa oko 62 odsto, dok ostali, privatni prevoznici i "Lasta" učestvuju sa oko 38 odsto

BEOGRAD - Sistem "Bus Plus" za nepune dve godine funkcionisanja u prestonici inkasirao veliki novac, samo na izradi kartica oko 4,3 miliona evra

Na račun firme "Apeks", koja je zadužena za naplatu i kontrolu karata, kao i praćenje vozila javnog gradskog prevoza u Beogradu, svakog meseca slije se deo od prodaje dopuna, ali izdvojen iz budžeta grada.

Osim ovog prihoda, privatni konzorcijum po ugovoru ima "čistu" zaradu od prodaje plastičnih i papirnih kartica. I od uvođenja sistema samo na izradi kartica zaradili su oko 4,3 miliona evra.

Prihod od prodaje karata u integrisanom tarifnom sistemu deli se prevoznicima na osnovu njihovog učešća u transportnom radu na mesečnom nivou. Tako GSP učestvuje sa oko 62 odsto, dok ostali, privatni prevoznici i "Lasta" učestvuju sa oko 38 odsto. "Apeksu" se iznos isplaćuje iz budžeta grada, a u vrednosti 8,53 odsto od prihoda od prodaje karata umanjene za trošak angažovanja kontrole.

Prema ugovoru sklopljenom sa srpsko-turskim konzorcijumom, finansijska sredstva ostvarena po osnovu jednokartne naknade za izradu beskontaktne smart karte u celosti zadržava "Apeks".

Podaci Direkcije za javni prevoz govore da je od početka izdavanja kartica krajem avgusta 2011. do maja ove godine, ukupno izdato 886.559 personalizovanih kartica. Kada se ova brojka pomnoži sa 250 dinara, koliko sugrađane košta njena izrada, zarada iznosi 221.639.750 dinara.

- Za skoro dve godine prodato je 644.119 plastičnih nepersonalizovanih kartica, a ukupno je bilo 10.112.716 dopuna - kažu u Direkciji. - Skoro tri puta više je prodato papirnih kartica - 2.702.315, na kojima je bilo 6.242.152 dopuna.

Papirne kartica prodaju se po ceni od 40 dinara, što znači da su one "Apeksu" za 21 mesec donele više od 108 miliona dinara. A s obzirom na to da je u maju, dnevno, u proseku prodato 375 nepersonalizovanih plastičnih kartica i 3.832 papirne, računica kaže da ova firma samo od izrade kartica ima mesečni priliv od 65.830 evra.

U ugovoru kojim je regulisano uspostavljanje sistema za naplatu karata, u članu 39. navodi se da karte za vožnju personalizovane i nepersonalizovane i informacioni panoi na stajalištu mogu da se koriste za reklamiranje trećeg lica uz prethodnu saglasnost Grada Beograda i u skladu sa zakonom. A "Apeks" sklapa ugovor u svoje ime i u svoju korist.

Demanti Bus Plusa

Povodom teksta Trljaju ruke: Apeks na Bus plusu zaradio milione evra!, oglasio se sistem Bus plus sa svojim demantijem.

Naime oni u svom saopštenju oštro su negirali navode gorepomenutog teksta, a demant u skladu sa zakonom objavljujemo u celosti

Zaraditi milione evra, nije isto što i promet od prodaje kartica. Međutim obzirom na objavljene neistine dužni smo da napomenemo da u prodaji kartica za javni prevoz ne postoji čista zarada i da u tom delu našeg posla nema ništa neobično, ničeg senzacionalnog i epohalnog otkrića neke basnoslovne zarade, osim ako ne mislite da je proizvodnja plastične ili papirne karte besplatna.

Cenu kartica kao u svakom poslu ovakvog tipa bilo gde u svetu čine i izrada vizuala kartica, samih kartica, transport, skladištenje, distribucija, provizija distributera, PDV i svi operativni troškovi koji prate lanac nabavke, distribucije i prodaje na više od 2,000 prodajnih mesta za koje je odgovorna naša kompanija.

Podsećanja radi, cena izdavanja papirne povlastice i pre uvođenja elektronskog Sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu u Beogradu je iznosila 250,00 dinara i nije menjana bez obzira što smo u okviru sistema uveli savremene beskontaktne kartice sa elektronskim zapisima.