Posle tačno godinu dana od kada su na vratima autobusa i trolejbusa osvanule crvene i zelene nalepnice za ulazak i izlazak iz vozila nadležni su shvatili da je akcija propala jer uvedene mere niko ne poštuje

BEOGRAD - Da na silu ništa ne biva, pokazuje akcija uklanjanja nalepnica ulaz-izlaz sa vozila javnog gradskog prevoza sprovedena prošlog vikenda.

Posle tačno godinu dana od kada su na vratima autobusa i trolejbusa osvanule crvene i zelene nalepnice i najavljena nova pravila po kojima treba da se ponašaju putnici, nadležni su shvatili da je akcija propala jer uvedene mere niko ne poštuje.

Direkcija za javni prevoz je dopisom IV-08 br.346.5.1568-1/2013 od 26. 6. 2013. godine dala nalog GSP "Beograd" i drugim prevoznicima da je potrebno da sa vrata svih vozila uklone nalepnice koje označavaju "ulaz" (zelene boje) i "izlaz" (crvene boje) putnika, kao i sa brendiranih vozila (nalepnice preko celih vrata). Kako je navedeno u dopisu, nalepnice je potrebno ukloniti do početka jula, a interno je svim pogonima naloženo da organizuju akciju uklanjanja nalepnica u što kraćem roku.

- U okviru primene mera za unapređenje naplate karata u sistemu javnog prevoza u avgustu 2012. godine, sva vozila su obeležena - rekli su u Direkciji. - Nalenicama ulaz-izlaz je opremljeno oko 1.800 vozila i brendirano je oko 100 vozila. Ovaj trošak nije išao na teret Direkcije za javni prevoz.

Ali bez obzira na to ko je finansijer, novac je očigledno bačen jer su na vozilima već postojale nalepnice, samo manjeg formata.

Na gubitku je svakako i GSP "Beograd" koji ovu uslugu, kako nezvanično saznajemo, nije naplatio, jer navodno nije u pitanju komercijano oglašavanje i brendiranje vozila, za koje oni inače imaju cenovnik, već je u pitanju obeležavanje vozila i sprovođenje kampanje "Bus plus, Beograd u plusu!".

Tako su vozila GSP, koji važi za dugogodišnjeg gubitaša, idealna za oglašavanje firmi i popunjavanje budžeta, iskorišćena za reklamiranje novog sistema "Bus plus", a zapravo privatne firme "Apeks".

Prema postojećem cenovniku, godišnji zakup oglasnog prostora na vozilima, u zavisnosti od linije i vrste prevoza, ide od 75.000 do 560.000 dinara. Najskuplja je reklama na multipliciranom tramvaju na 12 meseci, dok najjeftinije prolaze firme koje na pola godine zakupe spoljašnju površinu solo autobusa. Ostale cene variraju od tipa vozila i modela, solo, zglobni, prikolica, kao i perioda zakupa.

Tako za polugodišnje oglašavanje treba izdvojiti od 90.000 do 300.000 dinara, a cene se uvećavaju od 60.000 do 260.000 dinara za reklamiranje na godinu dana.

Zaštita se ne naplaćuje!

Pod sloganom "Čuvam vozila, volim Beograd" oblepljeni su i novi trolejbusi. I ove nalepnice, sada već izbledele i neugledne, trebalo bi da budu skinute, ali se čeka nalog iz grada.

Naravno, i ove nalepnice koje prekrivaju celu spoljašnjost "trolejbusa", ne tretiraju se kao reklama, već su deo kampanje koja bi trebalo da utiče na savest i svest bahatih putnika i na taj način da spase i zaštiti vozila javnog gradskog prevoza.