Uprkos najavljenoj uštedi, Beograd za GSP daje više novca
POSKUPELO: Bus-plus nam izbija iz džepa milijarde dinara!
Grad je ove i prošle godine Gradskom saobraćajnom preduzeću obezbedio subvencije po dve milijarde dinara više nego 2011, pre uvođenja novog sistema
BEOGRAD - Iz budžeta Grada sad se daje više novca za GSP nego pre uvođenja sistema „bus-plus“! Grad Beograd je na ime subvencija Gradskom saobraćajnom preduzeću i ove i prošle godine obezbedio 6,5 milijardi dinara, dok je ta suma pre uvođenja „bus-plusa“ 2011. iznosila 4,8 milijardi! Prema ovim podacima GSP, ispada da ovaj sistem umesto da, kako je tvrdio gradonačelnik Dragan Đilas, smanji troškove finansiranja javnog prevoza, on iz gradske kase godišnje pojede dve milijarde dinara više.
Sumnjivi podaci
Prema istraživanju BIRN i CISN, glavni problem je što se podaci iz izveštaja Direkcije za javni prevoz, kompanije „Apeks solušn tehnolodži“ i GSP ne slažu.
- Suprotstavljeni su podaci o tome koliki deo novca od naplate karata zapravo dobija GSP, a ti procenti otkrivaju da li to preduzeće iz budžeta Grada troši manje ili više novca - piše u njihovom izveštaju, u kome ni direktor GSP Nebojša Ćeran nije znao da objasni koliki udeo u prihodu od prodaje karata imaju oni, privatni prevoznici i firma „Apeks solušns tehnolodži“. Iz GSP su za Kurir rekli da u okviru ITS1 imaju učešće od 72 odsto, a da su u prethodnoj godini ostvarili gubitak od 2.072.307.071 dinara.
Učešće
Nedoslednost u dogovorima vidi se u intervjuu Nebojše Ćerana, koji je za CINS i BIRN rekao da misli da GSP pripada oko 75 odsto udela, ali da nije siguran jer to bolje zna Direkcija.
Ova firma je, s druge strane, otkrila da, ako se posmatra celokupan ITS (integrisani tarifni sistem) na celoj teritoriji grada, GSP pripada oko 61 odsto ukupnog prihoda od prodaje karata, a da im u prvom tarifnom sistemu pripada oko 75 odsto. Finansijski izveštaj GSP za 2012. pokazuje da je njihov udeo u raspodeli 70 odsto na mesečnom nivou. Direkcija za javni prevoz, kao ni „Apeks“, do zaključenja broja nisu odgovorili na pitanja Kurira.
Sumnjivi podaci
Prema istraživanju BIRN i CISN, glavni problem je što se podaci iz izveštaja Direkcije za javni prevoz, kompanije „Apeks solušn tehnolodži“ i GSP ne slažu.
- Suprotstavljeni su podaci o tome koliki deo novca od naplate karata zapravo dobija GSP, a ti procenti otkrivaju da li to preduzeće iz budžeta Grada troši manje ili više novca - piše u njihovom izveštaju, u kome ni direktor GSP Nebojša Ćeran nije znao da objasni koliki udeo u prihodu od prodaje karata imaju oni, privatni prevoznici i firma „Apeks solušns tehnolodži“. Iz GSP su za Kurir rekli da u okviru ITS1 imaju učešće od 72 odsto, a da su u prethodnoj godini ostvarili gubitak od 2.072.307.071 dinara.
Učešće
Nedoslednost u dogovorima vidi se u intervjuu Nebojše Ćerana, koji je za CINS i BIRN rekao da misli da GSP pripada oko 75 odsto udela, ali da nije siguran jer to bolje zna Direkcija.
Ova firma je, s druge strane, otkrila da, ako se posmatra celokupan ITS (integrisani tarifni sistem) na celoj teritoriji grada, GSP pripada oko 61 odsto ukupnog prihoda od prodaje karata, a da im u prvom tarifnom sistemu pripada oko 75 odsto. Finansijski izveštaj GSP za 2012. pokazuje da je njihov udeo u raspodeli 70 odsto na mesečnom nivou. Direkcija za javni prevoz, kao ni „Apeks“, do zaključenja broja nisu odgovorili na pitanja Kurira.
Od Grada 80 miliona
„Apeks solušns tehnolodži“ rukovodi „bus-plusom“ i po ugovoru imaju učešće u mesečnom prihodu od 8,53 odsto, što godišnje iznosi blizu milijardu dinara, a za troškove PDV od Grada mesečno dobija oko 80 miliona.
SUTRA U 13.30: Predsednik Vučić sa predsednicom Državnog zbora Slovenije Klakočar Zupančič