Na konkurs koji je krajem juna raspisan javilo se više od 2.000 kandidata, a kako tvrde u Direkciji za javni prevoz, od tog broja od strane Grada angažovano je oko 280 kontrolora, dok oko 250 njih radi za Apeks

BEOGRAD- Kontrolori u ponedeljak nisu bili u svakom vozilu javnog prevoza, mada su u gradskim službama najavljivali da će od sredine meseca biti angažovano oko 700 novih radnika koji će "kontrolisati" putnike.

Na konkurs koji je krajem juna raspisan javilo se više od 2.000 kandidata, a kako tvrde u Direkciji za javni prevoz, od tog broja od strane Grada angažovano je oko 280 kontrolora, dok oko 250 njih radi za "Apeks".

Sa radom na linijama novajlije su počele već 24. juna i bilo je planirano da se sukcesivno taj broj povećava, dok u svakom vozilu ne bude po jedan stalni kontrolor.

- Interesovanje za posao kontrolora je veliko - kažu u Direkciji za javni prevoz.

Do sada se na konkurs za kontrolore u javnom gradskom prevozu javilo preko 2.000 kandidata. Testiranje kandidata obavlja se prema ustaljenoj proceduri, najpre psihofizičke sposobnosti, a zatim se oni kandidati koji prođu upućuju na obuku na terenu, u vozila.

Prema uslovima konkursa kandidati treba da imaju minimum treći stepen stručne spreme i uverenje da nisu osuđivani. Konkurs će trajati do popune potrebnog broja kontrolora. Svi kandidati polažu psiho test, a posle toga se upućuju na obuku. Posle obuke potpisuju ugovor o obavljanju privremeno povremenih poslova i upućuju na rad na terenu.

Za razliku od plave uniforme sa amblemom "Bus plusa", novi kontrolori su u belim majicama, na leđima im je ispisano "kontrolor", dok sa prednje strane stoji grb grada.

Od uvođenja novih snaga, svi kontrolori bez obzira da li ih upošljava privatna firma ili GSP, obučeni su u novu uniformu i među njima se ne može uočiti razlika.

Predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić izjavio je nedavno:

- Imamo problem jer Beograđani slabo plaćaju prevoz i slabo prihvataju "Bus plus" sistem. Razmotrićemo da li je to posledica toga što građani teško prihvataju novi sistem ili zbog toga što teško prihvataju da neko sa strane obavlja naplatu sistema javnog prevoza. Ukoliko je ovo drugo, treba da razmotrimo sve mogućnosti uključujući i onu o ponovnom vraćanju sistema naplate karata od strane GSP.

Raste broj putnika bez karte

Broj "švercera" konstantno raste, pa celom sistemu gradskog prevoza preti kolaps. Grad je odlučio da poveća broj kontrolora kako bi osigurao bolju naplatu, s obzirom da pola miliona Beograđana uredno plaća vožnju, ali od oktobra prošle godine raste broj ljudi koji se vozi a ne kupuju kartu.