Idejnim projektom je predviđen ulaz u tunel na poziciji petlje Hipodrom, raskrsnica Požeške ulice i Bulevara vojvode Mišića

BEOGRAD - Prva faza izgradnje UMP bliži se kraju, na petlji Radnička radnici trenutno postavljaju nosač mosta preko Topčiderske reke, dok su na novobeogradskoj betonirali noseće konstrukcije u Ulici Jurija Gagarina.

Na pristupnim saobraćajnicama najskupljeg mosta u Beogradu, onog koji spaja Banovo brdo i Novi Beograd, majstori svakodnevno rade.

Sa čukaričke strane, na petlji Radnička, trenutno postavljaju nosač trećeg segmenta mosta preko Topčiderske reke, dok su na novobeogradskoj betonirali noseće konstrukcije u Ulici Jurija Gagarina.

Ovo su sve radovi u okviru prve faze izgradnje unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP), koji će prema najavama iz gradske uprave, biti završeni do kraja godine, ali već je počelo prikupljanje neophodne dokumentacije za sledeću - bušenje Topčiderskog brda i izgradnju tunela. U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju kažu da se prema planskoj i projektnoj dokumentaciji, prva faza proteže od Ulice Tošin bunar do petlje Hipodrom, a sledeća podrazumeva tunelsku deonicu do Autokomande.

- Nastavak izgradnje može da se očekuje posle usvajanje odgovarajućeg planskog dokumenta i pribavljanje građevinske dozvole, a u skladu sa raspoloživim finansijskim sredstvima - dodaju u Direkciji.

- Idejnim projektom je predviđen ulaz u tunel na poziciji petlje Hipodrom, raskrsnica Požeške ulice i Bulevara vojvode Mišića. Nije potrebno veće rešavanje imovinsko-pravnih odnosa, s obzirom na to da je probijanje tunela najvećim delom planirano u okviru javnih površina. S obzirom na to da je Topčiderski park jedno od najznačajnijih kulturno-istorijskih mesta u Beogradu, postavlja se pitanje njegove zaštite.

Ipak, u Direkciji objašnjavaju da se prilikom izrade planske i tehničke dokumentacije pribavljaju saglasnosti odgovarajućih institucija i službi zaduženih za poslove zaštite životne sredine, kulturno-istorijskog nasleđa i spomenika kulture. I ističu da su do sada, tokom pripreme i izvođenja radova u prvoj fazi UMP, dobijene neophodne saglasnosti, a isto sledi i u narednim fazama.

Petlja Hipodrom (NI) JE problem sklopu unutrašnjeg magistralnog prstena

U sklopu Unutrašnjeg magistralnog prstena je i petlja Hipodrom. Pojedini sugrađani su se žalili da na ovoj saobraćajnici nisu fizički razdvojeni smerovi razdelnom ogradom i da je na tom potezu vožnja nebezbedna.

Međutim u Direkciji kažu da je petlja projektovana u tri faze i u svemu je izvedena prema usvojenoj i odobrenoj tehničkoj dokumentaciji.