Slušaj vest

U Beogradu je od 17. maja prošle godine počeo da se primenjuje novi sistem naplate karata u gradskom prevozu koji je u GSP sistemu ukinuo validatore i prethodne "Bus plus" kartice, a omogućio tri druge opcije kupovine karata za koje sada možete platiti na četiri načina! Iako vremenska karta za 90 minuta vožnje košta 50 dinara još uvek ima građana koji pokušavaju da se švercuju.

Čitaoci Kurira otkrili su trikove koje neki putnici vešto koriste u javnom prevozu u pokušaju da izbegnu plaćanje karte.

- Takve putnike tačno možeš da prepoznaš na prvu. Oni obično stoje sve vreme negde blizu vrata. Drže telefon u ruci i gledaju da li će ući kontrola. Ne znam kako, ali očigledno umeju da ih prepoznaju jer se dešava da izlete iz vozila ukoliko vide onaj aparat. To bežanje nekada zaista bude komično jer karta košta 50 dinara, ne znam šta je problem da je platiš i voziš se kao gospodin. Za mlađe nije ni sramota toliko kao za starije, a verujem da svakodnevno koriste prevoz - priča nam čitateljka koja je želela da ostane anonimna i nastavlja:

1001petar-aleksic-10.jpg
Petar Aleksić 

- Drugi tip švercera je onaj malo veštiji koji na telefonu ima ukucanu poruku za kupovinu karata i ukoliko uđe kontrola samo je pošalju. Neki kontrolori to ne tolerišu jer pogledaju vreme kada je poruka poslata. Oni su takođe vidljivi jer sve vreme gledaju u telefon, pa na stanicu. Skeniraju svakog putnika da možda nema aparat. To je stvarno sramota pa i bezobrazluk jer kada bi svi platili kartu bili bi bolji uslovi prevoza.

gsp-2.jpg
Grad Beograd, Tamara Trajković 

Međutim, većina putnika ne obraća pažnju na ostale i primete da su šverceri tek kada ih kontrola uhvati.

- Kada se to desi prvo nastane pobnuna, svađanje, a onda pravdanje kako nisu znali za novi sistem, nisu se snašli ili se voze samo jednu stanicu. Tada se desi da svi putnici gledaju u njih i baš bude neprijatno svima...