NAJAVLJENE NOVINE U TAKSI PREVOZU U BEOGRADU: Uvodi se poseban sistem, evo čemu služi
"Blutut" sistem još jedna je od potencijalnih novina u taksi službi u Beogradu. Iz Saveza udruženja taksista kažu da bi uz taj sistem mogao da se prati rad taksista. Oni koji se bave prevozom građana i turista kažu da Beograd ne zaostaje mnogo u odnosu na Evropski standard vožnje i da su najveći problem "divlji" taksisti.
Za kraj stare godine - izgleda, nova pravila za taksiste. Tako bi trebalo da bude ako predlozi taksi udruženja budu usvojeni na narednoj sednici Skupštine grada.
Od novina, najviše pažnje privlači "blutut" sistem.
"Povezani smo sistemom nadzora, to će da bude preko grada putem jedinstvene aplikacije gde će oni moći da vide šta radimo i kako radimo", kaže predsednik Saveza udruženja taksista Srbije Aleksandar Bijelić.
Bijelić objšnjava da poseduju ograničen broj vozila, te hoće da vide koliko vozila zaista radi u toku meseca i koliko sati, kako bi znali da li postoji realan osnov za povećanjem broj taksista ili ne.
U Beogradu trenutno ima oko 6.400 taksista, ali svakodnevno ih radi oko 4.500.
Blutut sistem već koriste pojedina udruženja kako bi imala uvid u rad taksista, a trebalo bi da i grad ima nadzor, kako bi se smanjio broj nelegalnih taksista, kažu u Republičkom udruženju.
"Pooštriti kontrolu"
Kontrolu treba pooštriti saglasni su anketirani taksiti kod Vukovog spomenika u Beogradu. Taksista Milan Zavišić smatra da bi isključivo pojačan nadzor inspekcijskih organa na suzbijanju divljeg taksi prevoza bio delotvoran.
"Ne može ovim poslom da se bavi ko kako želi", izričit je Zavišić.
Ukoliko nova pravila budu usvojena, oni koji žele da budu taksisti moraće, uz položi ispit iz poznavanja grada i engleskog jezika, da prođu i probni period od tri meseca da bi mogli da dobiju licencu.
Aleksandar Bijelić ističe da zakon propisuje da je potrebno da taksista ima pet godina radnog iskustva kao vozač, a ne samo posedovanje vozačke.
"Mi to hoćemo da podignemo na još viši nivo, da ga mi upućujemo u sve i da on kod nas vrši neku vrstu probnog rada", navodi predsednik Saveza udruženja taksista Srbije.
Promene kod taksista
Taksi prevoz u Beogradu pretrpeo je nekoliko promena u prethodnoj deceniji – bela boja na vozilima, novi propisi pri preuzimanju putnika na aerodromu, mogućnost odlaska na vanredan tehnički pregled.
U velikim evropskim gradovima propisi su stroži, kažu u udruženju taksista.
Postoje posebne licence, ispiti koje polažu taksisti obuhvataju više oblasti i taksi vozila moraju da budu hibridna. Taksi prevoz u Beogradu ne zaostaje mnogo, uveravaju oni koji se bave ovim poslom.
Taksisti ističu da su najveći problem i dalje su im oni koji nelegalno rade jer imaju taksimetar koji nije povezan sa sistemom.
(Kurir.rs/RTS)
VUČIĆ O NASILJU OPOZICIJE: Nikakav pijetet prema žrtvama tragedije u Novom Sadu! Sudbine tih ljudi ih nisu zanimale