Slušaj vest

Sneg nije jedini problem sa kojim se suočavamo tokom zime, postoje i mnogo opasnije stvari. Ovog jutra jedna pojava je napravila ogromne probleme u saobraćaju, a došlo je i do manjih nezgoda na beogradskim ulicama. "Crni led" je najveće muke zadao vozačima sa Čukarice što je dovelo i do proklizavanja vozila na pojedinim deonicama.

Na Mirijevskom bulevaru došlo je i do saobraćajne nezgode u kojoj su učestvovali autobus i dva automobila. Hitna pomoć je na licu mesta, ali detalji za sada nisu poznati.

Poledica u Beogradu: Autobus udario u semafor na Petlovom brdu Foto: Kurir.rs

Šta je "crni led"?

Jedna od najopasnijih stvari koje mogu da vas zateknu na putu jeste "crni led". Ova vrsta leda je posebno opasna jer je gotovo nevidljiva.

Ipak, možete da se za njega pripremite tako što ćete naučiti kako da ga prepoznate, i šta da radite kada se nađete na njemu.

U pitanju je "glazura" koja se formira na površinama, posebno na putevima, usled lagane ledene kiše, topljenja i ponovnog zamrzavanja snega, vode ili leda na površinama.

Zove se "crni led" jer izgleda identično površini na kojoj se nalazi, jer je to tanak, providan sloj.

Formira se bez stvaranja mehurića, što mu omogućava da se uklopi u svaku površinu - i zato je veoma opasan.

Gde možete da naiđete na crni led?

Crni led se formira u trenutku kada je temperatura ispod tačke smrzavanja, a ponekada će do njegovog formiranja doći usled toplote guma na putu tokom niskih temperatura.

Uglavnom se stvara tokom noći, ili rano ujutro - kada su temperature najniže.

Crni led se najčešće formira na delovima puta bez kontakta sa sunčevom svetlošću kao što su delovi puta sa drvoredima ili tuneli, ali i na mostovima i nadvožnjacima.

Ako iznenada automobil počne da proklizava bez vidljivog razloga, najverovatnije je u pitanju crni led.

Šta raditi kada se nađete na crnom ledu?

Najvažnija stvar i vaša prva reakcija mora biti smirenost. Generalno pravilo stručnjaka jeste da kao vozač uradite što manje toga i pustite automobilu da samo pređe preko njega. Ne kočite i ne pokušavajte da držite volan pravo.

U slučaju da osetite da se zadnja strana automobila zanosi, lagano okrenite volan u istom pravcu. Ako pokušate suprotno, rizikujete da ozbiljnije proklizate ili zavrtite auto.

Ako možete, prebacite automobil u nižu brzinu jer će vam to dati više kontrole nad vozilom.

Delovi puta prekriveni crnim ledom su retko duži od 6 metara.

(Kurir.rs/Telegraf/Preneo: Đ. M.)