Slušaj vest

Reprezentativni sindikati u JKP GSP Beograd oglasili su se povodom eventualnog ukidanja trolejbusa u Beogradu.

"Pre nego što bilo kakav komentar damo na poslednja dešavanja u sistemu javnog prevoza, neophodno je da napravimo jasnu razliku između nas, reprezentativnih sindikalnih organizacija koje zastupaju preko 95% radnika, i lažnih sindikalnih organizacija koje tendenciozno dobijaju nesrazmeran prostor u medijima u odnosu na njihovu vrednost".

„Želimo da istaknemo da se mi borimo za prava naših koleginica i kolega, radnika GSP-a, i da nam je zaštita radnih mesta, zalaganje za bolje uslove rada, povećanje zarada, bezbednost i kvalitet života tih ljudi prioritet u našem delovanju. Za razliku od nas, nekredibilna grupa ljudi koji se lažno predstavljaju kao „sindikat“ GSP-a sve vreme deluje politikanstvom i najjeftinijim politikanstvom pokušava da destabilizuje naše preduzeće i čitav sistem javnog prevoza, pritom nisu zaposleni u GSP. Šire laži i notorne gluposti, pokušavaju namerno da unose nemir i zastrašivanje zaposlenih za pitanje njihove egzistencije. U tome se mi razlikujemo. Dok se mi brinemo za sigurnost i prava radnika, kao sindikalne organizacije, oni se politički bore za aktuelnu upravu grada Beograda".

"Podsećamo da je ova grupa politikanata, pre par meseci pokušavala da, blokadom ulica, zaustavi javni prevoz u Beogradu, lažući pritom da će novim ugovorom sa privatnim prevoznicima radnici GSP ostati bez posla. Ne da nisu ostali bez posla, nego su dobili bolje uslove, za šta smo se mi, kao istinski i legitimni zastupnici radnika, izborili. Činjenica je da smo mi, kao reprezentativni sindikati, promenili više gradskih uprava u poslednjih 40 godina. Ni jedna prethodna, pa ni ova gradska uprava, nije nas pitala kako da vodi grad, niti kakva JKP da pravi ili šta da radi, a to rade od 90-ih godina i prvih ugovora sa privatnim prevoznicima. Bez obzira na sve promene, mi se borimo za prava naših radnika i održivo GSP. Mi se politikom nismo bavili do sada, a nećemo se ni ubuduće baviti, već isključivo interesima radnika".

"Zato, garantujemo da radnici angažovani na trolejbuskom sistemu NEĆE ostati bez posla, a za to ćemo se boriti uporno i bezrezervno".

"Glasine da će se privatizovati pogon „Dorćol“ su čiste besmislice, a po pitanju predmetne odluke o JLP nema otvorenih razgovora sa gradskom upravom, i nakon toga donetim zaključkom o daljim koracima".

"Istovremeno, i ovog puta ćemo istaknuti činjenicu da smo, u poslednje dve godine, sa ovom upravom uspeli da obezbedimo značajan napredak kada su prava i bezbednost radnika u pitanju:
Značajno smo podigli zarade zaposlenih. Prosečna plata vozača u GSP-u je bila 80.000 dinara, danas je prosečna plata vozača preko 130.000 dinara i voze 5 radnih dana. Obezbedili smo bolje uslove rada i drugim zaposlenima u našem preduzeću i polako ulazimo u restrukturiranje, tako da niko ne ostane bez posla. Obnavlja se vozni park sa više stotina CNG autobusa, a tokom ove godine kreće se u obnavljanje kompletnog tramvajskog sistema sa dodatnim vozilima".

"Razvili smo odnos poverenja sa ovom upravom i verujemo da ćemo nastaviti da sarađujemo u obostranom interesu, a naša obaveza je da zaštitimo radnike GSP-a", stoji u saopštenju.

Saopštenje su potpisali Dušan Radošević, Predsednik Zajednice sindikata Srbije; Dejan Živković, Predsednik Sindikata GSP Nezavisnost i Zoran Antić, Predsednik Samostalnog sindikata GSP Beograd.

Kurir Beograd