Uzevši u obzir da se liftovima u Beogradu dnevno preveze više osoba nego vozilima javnog prevoza incidentne situacije u liftovima su vrlo retke

Prema zakonskim propisima, odnosno Pravilniku o bezbednosti liftova prilikom redovne godišnje tehničke kontrole od kraja 2013. godine kontrolna tela koja izdaju sertifikate o bezbednosti lifta za rad će davati nalog za isključenje liftova iz pogona u kojima dimenzije kontrolih otvora nisu prema propisanim dimenzijama.

Javno preduzeće „Gradsko stambeno“ održava preko 6.100 liftova u Beogradu, a postupak adaptacije kontrolnih otvora trebalo bi da se izvrši na 24 000 vrata u 2790 liftova. Ovo preduzeće akciju podizanja bezbednosti suženjem kontrolnih otvora otpočelo je u aprilu mesecu tekuće godine, a radovi će biti završeni do maja 2013. godine. Do sada su završeni radovi na preko 30% liftova, dok je u ovom trenutku u toku izvođenje radova na još 20%.

Uzevši u obzir da se liftovima u Beogradu dnevno preveze više osoba nego vozilima javnog prevoza incidentne situacije u liftovima su vrlo retke. I kada dođe do njih, u najvećem broju slučajeva dešavaju se pri nepravilnom korišćenju lifta.

Najčešće se događa da osobe koje su zaglavljene u liftu pokušaju da se samostalno odglave i napuste kabinu, razbijajući staklo kontrolnog otvora koje se nalazi na vratima. Dimenzije postojećih kontrolnih otvora na pojedinim liftovima su takve da su osobe, a posebno deca, u mogućnosti da se provuku. U trenutku kada zakorače kroz otvor, prebacujući težište, komanda lifta dobija informaciju da je kabina prazna i dešava se da nastavi vožnju. Tom prilikom neretko dolazi do povreda.

Kako bi se ovakve situacije trajno izbegle, a imajući u vidu finansijske mogućnosti korisnika, JP „Gradsko stambeno“ odlučilo je da izvrši suženje kontrolnih otvora na vratima lifta rešenjem koje ne iziskuje dodatno finansiranje vlasnika stanova.

Liftovi u Beogradu koje održava JP „Gradsko stambeno“ će i pre roka definisanog propisom biti usklađeni sa istim. Cilj JP „Gradsko stambeno“ nije samo unapređenje stanovanja, već i smanjenje rizika na najmanju moguću meru, uz očuvanje i podizanje stepena bezbednosti svih korisnika, a posebno najmlađih.