Najveću zbrku stvara to što od 25. oktobra važe novi pravilnici, ali skoro niko ne zna šta u njima piše; Novim merama obuka se neće poboljšati, a škole će biti u nevolji

BEOGRAD - Izgleda da i ovako imamo previše vozača.
Sve auto-škole prestaju da rade od sledećeg petka, 25. oktobra! Tako piše u Zakonu o bezbednosti saobraćaja, a dodatnu zbrku stvara podatak da bi od istog datuma trebalo da važe novi pravilnici o obuci kandidata, ali da skoro niko ne zna šta u njima piše.

Kasne pravilnici

Skoro je neverovatno da je Zakon o bezbednosti saobraćaja donet 2009. godine, a ni posle četiri godine država, tačnije Ministarstvo unutrašnjih poslova, nije uspela da donese podzakonske akte. To stvara probleme auto-školama, ali i svima koji žele da postanu vozači.

Petar Rašeta, sekretar Zajednice auto-škola Srbije, kaže da sve auto-škole moraju da podnesu nov zahtev za rad do 25. oktobra, a tada im prestaju važeća rešenja.
- Šta ćemo dok se ne odobre nove dozvole? Napravljena je greška jer postoji pravna praznina. Izmene zakona su, navodno, pripremljene, ali ništa nije zvanično. Uz sve to, ne znamo šta piše u novim pravilnicima, koji bi trebalo da važe od 25. oktobra! - čudi se Rašeta.

On kaže da su pravilnici doneti 25. oktobra prošle godine, ali je školama ostavljeno vreme od godinu dana da se pripreme. Međutim, MUP je, kako navodi, pripremio nove pravilnike!

Loši potezi

Miloš Vukadinović, instruktor auto-škole „Pravo“, kaže da postoji neki nacrt pravilnika o osposobljavanju za vozače motornih vozila, koji bi trebalo da stupi na snagu 25. oktobra, ali se pregovara da se to odloži jer je mali broj škola u mogućnosti da ga primeni.
Damir Okanović, predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja, kaže da je MUP propisao uslove koji su birokratski, a nisu bitni za kvalitet obuke.

- Obuka se neće poboljšati, a školama se prave problemi, čak to može da utiče na kvalitet obuke jer umesto da ulažu u nju, plaćaju takse. Kao bitna se tretira veličina trake na poligonu, ali to neće nekome spasti život, a hoće ako shvati zašto se stavlja pojas ili poštuje ograničenje brzine - ističe Okanović.
U MUP nisu imali komentar.

Šta je predviđao nacrt pravilnika

- stare auto-škole moraju da uplate taksu od 80.000, a nove još 90.000
- poligon bi trebalo umesto 30 da ima 51 metar
- poligon mora da ima uspon, a sada se, na primer u Beogradu, koriste ulice
- učionice moraju da imaju najmanje 25 kvadrata
- vozila moraju da imaju signalno-svetlosne uređaje na duplim komandama
- ispiti moraju da budu nadgledani kamerama i da MUP to može da kontroliše
- na 20 kandidata mora da bude deset kompjutera