Misterija tri računa, dva po 87.000 evra i jednog od tridesetak hiljada, počela je dan nakon spajanja dve banke. Već tada, Z. T. nije dobio odgovor u Poštanskoj štedionici da li je njegov novac prebačen iz PBB i kada može da ga podigne

BEOGRAD - Deset dana Z. T. iz Bele Crkve nije znao šta je sa štednjom od 200.000 evra koju je oročio u Privrednoj banci Beograd. Prema njegovim rečima, službenici Poštanske štedionice kojoj se nedavno pripojila PBB tvrdili su da štednju nisu videli ni pored štedne knjižice, ugovora sa bankom i ličnih podataka štediše.

Misterija tri računa, dva po 87.000 evra i jednog od tridesetak hiljada, počela je dan nakon spajanja dve banke. Već tada, Z. T. nije dobio odgovor u Poštanskoj štedionici da li je njegov novac prebačen iz PBB i kada može da ga podigne.

"U filijali u Beloj Crkvi mi je nekoliko puta rečeno da ga ne vide. Donosio sam i ugovore sa bankom, štednu knjižicu, ličnu kartu, ali ništa nije vredelo. Na kraju su mi rekli da pismeno pošaljem zahtev na adresu PBB u Beogradu, pa da ću novac dobiti kada i dobijem potvrdu da moja štednja postoji", ispričao nam je Z. T. koji je juče saznao da je sa njegovom štednjom ipak sve u redu.

Ceo slučaj u Poštanskoj štedionici tumače kao splet okolnosti.

"U konkretnom slučaju očigledno nije ispoštovana procedura, klijent nije dovoljno dobro razumeo zaposlenog na šalteru, pa je i došlo do nesporazuma", kažu u Poštanskoj štedionici.

U praksi se, međutim, oročena štednja iz PBB prenosi na račune kod Poštanske štedionice - ne, međutim, po spajanju banaka, već na dan isteka oročenja. Ukoliko građani žele ranije da podignu novac, moraju da podnesu zahtev za prekid oročenja.

Ovo je praksa i sa Novom Agrobankom i Razvojnom bankom Vojvodine, koje su se takođe pripojile Poštanskoj štedionici. Poštanska štedionica pritom ima popis svih partija štednje. U ovoj banci kažu i da je slučaj Z. T. prvi prigovor od kada se njihova banka spojila sa PBB.

Nosioci transakcija poput spajanja banaka su Ministarstvo finansija, banke učesnice i Agencija za osiguranje depozita. U slučaju PBB, Narodna banka je raspolagala podacima koji se tiču iznosa transakcije, ali ne i pojedinačnih računa i štednje klijenata.

Obaveze i prava bivših klijenata PBB

Građani koji su u PBB imali tekuće račune, moraju da otvore novi račun u Poštanskoj štedionici. Obaveze po kreditima u PBB automatski su prebačene u Poštansku štedionicu, kamata na štednju u PBB biće obračunata po ugovoru koji je klijent potpisao sa PBB,
klijenti PBB će pod istim uslovima nastaviti da otplaćuju rate, minusi i docnja po kreditima takođe će ostati isti. Ceo slučaj u Poštanskoj štedionici tumače kao splet okolnosti.