Dačiću, pre ćeš ti u svemir nego što će vozovi ići 200 na sat!
Najava premijera Ivice Dačića da će naši vozovi uskoro juriti brzinom od 200 kilometara na sat od Beograda do Budimpešte jednaka je najavi odlaska u svemir, tvrdi Perica Đorđević, predsednik Sindikata radnika železničke infrastrukture.
Užasne pruge
Premijer Dačić rekao je prekjuče da će, zajedno s mađarskim premijerom Viktorom Orbanom, kineskim partnerima predložiti zajedničku realizaciju projekta rekonstrukcije pruge Beograd - Budimpešta kako bi se vozovi na toj deonici kretali brzinom većom i od 200 na sat.
Perica Đorđević kaže da bi za Srbiju bilo pravo čudo kad bi se kretanje vozova vratilo na projektovane brzine od oko 80 kilometara na sat.
- Ako premijer Dačić uspe da brzinu vozova vrati na projektovane brzine, mi ćemo mu dati orden. Apsolutno ne verujem u to da na relaciji Beograd - Budimpešta voz može da ide 200 na sat. Pa pogledajte naše pruge - kaže Đorđević.
Neiskorišćene pare
On dodaje da bi umesto ulaska u nove projekte prvo trebalo realizovati kredit koji je uzet još 2007.
- Prvo bi trebalo da ljudi iz „Železnica“ realizuju kredit koji su dobili još 2007. godine. Na taj kredit još ide kamata, a najgore od svega je to što taj novac stoji neiskorišćen - kaže Đorđević.
Ono što je najzanimljivije jeste to što je projekat brze pruge najavljivan još 1991. godine, kad ga je predložio Dragutin Zelenović, tadašnji republički premijer i član Socijalističke partije Srbije. Sada, posle više od dvadeset godina, u Srbiji se priča isto, a brzina kretanja lokomotiva, umesto da dostiže 200-300 kilometara na sat, smanjivala se do 20-30 km.
Dok je u nekim zemljama prosečna brzina kretanja vozova veća i od 300 kilometara na sat, mi se još nadamo da će nekad u budućnosti naši vozovi ići i do 200 na sat. Tako, na primer, vozovi u Francuskoj kreću se prosečnom brzinom od 277 km na sat, u Nemačkoj 232, a prosečna brzina kineskog brzog voza iznosi 350 km na sat. U Srbiji prosečna brzina voza trenutno iznosi svega 42 kilometra na sat.
Mrkonjić krivio vlast
Milutin Mrkonjić, koji je 1992. godine kao direktor CIP učestvovao u pokretanju ideje o brzim prugama, posle demokratskih promena isticao je kako je za loš železnički saobraćaj kriva nesposobna vlast, a ne to što Srbija nema para. Međutim, dok je bio ministar saobraćaja, brzina vozova u Srbiji je samo opadala i spustila se na brzinu vozova iz 19. veka.
Od Beograda do Bara za 32 sata
Putnici koji su u septembru ove godine krenuli vozom iz Beograda ka Baru mogli su da se uvere koliko su zapravo naši vozovi brzi. Naime, oni su preživeli pravi pakao jer su do Bara putovali 32 sata na relaciji od 476 km. To znači da je prosečna brzina kretanja voza iznosila 15 kilometara na sat, a kad je pruga napravljena - išao je 70.
"VIDE DA SRBIJA NAPREDUJE BRŽE OD NJIH" Predsednik Vučić o napadima iz Zagreba: "Srećan sam što mi nemamo tu vrstu frustracije i kompleksa kako oni imaju prema"