ZORAN DROBNJAK NEUNIŠTIV: Pravi afere, ali ostaje direktor
Vlada Srbije izabrala je Zorana Drobnjaka, v. d. generalnog direktora „Puteva Srbije“, ponovo na istu funkciju, što znači da će prvi čovek ovog javnog preduzeća, uprkos svim aferama u koje je umešan, u istoj fotelji ostati do maja.
Neprihvatljivo
Mandat je Drobnjaku produžen uprkos tome što je protiv njega podignuta optužnica zbog zloupotrebe službenog položaja prilikom izdavanja dozvola za rad preduzeću „Nuba invest“.
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da ne može da veruje da u Srbiji ne postoji drugi čovek za to mesto.
- Zašto je Drobnjak nezamenjiv? S aspekta bezbednosti puteva, on je neodgovorno upravljao kompanijom jer je stanje puteva loše i nesreće se događaju zbog njihove nebezbednosti - ističe Okanović.
Svi ga trpe
Zoran Drobnjak je na čelu JP „Putevi Srbije“ od 2007, kada ga je na čelo tog preduzeća postavila vlada Vojislava Koštunice na preporuku Velimira Ilića. Od tada do danas Drobnjak je u fotelji „Puteva Srbije“ preživeo i vlade Mirka Cvetkovića i Ivice Dačića.
Drobnjak za Kurir kaže da mu je mandat produžen na predlog ministra saobraćaja jer u utorak mora da potpiše važne ugovore.
- Ministarstvo finansija je potpisalo ugovor sa Svetskom bankom o kreditu od 100 miliona dolara za rehabilitaciju „Puteva Srbije“, kao i dva ugovora od po 100 miliona evra sa EBRD i EIB, koje ja moram da potpišem u utorak - kaže Drobnjak.
Afere povezivane sa Zoranom Drobnjakom, direktorom puteva Srbije
AFERA 1
„Nuba invest“
Tužilaštvo za organizovani kriminal podiglo je optužnicu protiv Zorana Drobnjaka 10. aprila ove godine zbog sumnje da je, zajedno s bivšim ministrom Oliverom Dulićem i njegovim saradnikom Nebojšom Janjićem, zloupotrebio službeni položaj, čime je preduzeću „Nuba invest“ pribavljena korist od 2,5 miliona dinara na štetu budžeta Srbije.
AFERA 2
„Nibens grupa“
U izveštaju DRI o završnom računu budžeta za 2010. utvrđeno je da „Putevi Srbije“ nisu poštovali Zakon o javnim nabavkama, te da za javne nabavke u vrednosti od 34 milijarde dinara (300 miliona evra) nisu pokretali postupak javnih nabavki, već su za popravku i održavanje puteva angažovali preduzeća u okviru „Nibens grupe“.
AFERA 3
Putarine
DRI je u izveštaju o reviziji Nacrta o završnom računu za 2010. naveo da „Putevi Srbije“ u budžet nisu uplatili 158 miliona dinara za putarine i naknade za korišćenje puteva od 2008. godine.
AFERA 4
Loši ugovori
Drobnjaku je na teret stavljano da je potpisao loš ugovor za rekonstrukciju mosta „Gazela“, pa je cena sa 30 miliona evra porasla na 60 miliona evra. Drobnjaku je zamerano i kašnjenje rekonstrukcije mosta kod Beške, obilaznice oko Novog Sada i puta do Horgoša. Zbog toga je 2010. ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić tražio njegovu smenu.
AFERA 5
Vređanje mrtvih
Komitet za bezbednost saobraćaja zatražio je Drobnjakovu smenu kada je posle dve teške saobraćajne nesreće na auto-putu Beograd - Novi Sad, u kojima je jedna osoba poginula, izjavio „da bi i ćorav video neobeležene stubove“ predviđene za naplatne rampe.
AFERA 6
PZP „Beograd“
Drobnjak se kao čelni čovek „Puteva Srbije“ našao i u sukobu interesa jer je, osim što je direktor tog preduzeća, koje sprovodi tendere za radove na putevima po Srbiji, istovremeno i akcionar PZP „Beograd“, kome su „Putevi“ dodeljivali unosne poslove.
"VELIKA JE ČAST I ODGOVORNOST ŠTO SAM DANAS OVDE" Vučić u Azerbejdžanu: Pozivam sve velike sile da reše probleme u Ukrajini, na Bliskom istoku i svuda u svetu