Nnajveći problem gluvih studenata komunikacija i da se upravo zbog toga nekima od njih oduži studiranje jer im je teže da polože pojedine predmete bez tumača za znakovni jezike.

BEOGRAD - Jedna gluva studentkinja već nekoliko godina ne može da položi ispit iz hemije na Beogradskoj politehnici, visokoj školi za dizajn, jer joj se na ispitu ne omogućuje prisustvo tumača za znakovni jezik.

Ta studentkinja se za pomoć obraćala Udruženju studenata sa hendikepom, koje je fakultetu uputilo molbu da se nekako reši taj problem i da se obezbede tumači za znakovni jezik, ako ne za sve predmete, onda makar za one koji su prepreka gluvim studentima, rekla je Ivana Kamidžorac iz servisa podrške tog udruženja.

Škola je odgovorila da ima dobru volju, ali da to zavisi od mogućnosti, ali se do dana današnjeg ništa nije desilo po tom pitanju, dodala je ona.

Kamidžorac je ukazala da je najveći problem gluvih studenata komunikacija i da se upravo zbog toga nekima od njih oduži studiranje jer im je teže da polože pojedine predmete bez tumača za znakovni jezike.

Prema njenoj oceni, nedostatak nastave na znakovnom jeziku je velika prepreka za gluve studente.

Upis studenata sa hednikepom na fakultete je još jedan problem sa kojim se suočava Udruženje studenata sa hendikepom, koje pruža podršku pri upisu na visoke škole i privatne fakultete i umetničke fakultete, dok Univerzitetski centar za studente sa hendikepom pruža podršku za upis na fakultete Beogradskog univerziteta.

Ministartsvo prosvete je propisalo afirmativnu meru za studenta sa hendikepom – dva odsto budžetskih mesta u okviru visokoškolske ustanove odvaja se za upis studenata sa hendikepom i romskih studenata. Međutim, problem je što različite visokoškolske ustanove različito tumače tu meru, objašljavajući da nisu u mogućnosti da obezbede ta mesta, kaže Kamidžorac.

Neke visoke škole i fakulteti prosto tumače na svoj način tu afirmativni meru ministarstva i dešava se da ne upisuje studente sa različitim objašnjenjima, kaže ona i napominje da udruženje u tom slučaju reaguje i obraća se fakutetu sa molbom da se reši problem.

Kamidžorac je radeći sa gluvim studentima naučila znakovni jezik.

http://www.youtube.com/watch?v=c9ctN-5h7eo