Potrošači pronalaze dokaze da su im brojila loše očitana, da uopšte nisu očitana ili da je kilovata više u skupljoj tarifi

BEOGRAD - Posle prvobitnih sumnji da su im decembarski računi za struju nerealno uvećani, građani pronalaze dokaze da su im brojila loše očitana, ili da uopšte nisu očitana. U Nišu, dva računa imala su s milionske iznose. Ipak, iz "EPS snabdevanja" ponavljaju da sistemske greške u obračunu nema.

Kivni građani ponovo čekaju na šalterima elektrodistribucija. Uz decembarski račun prilažu i stanje brojila, koja su sami očitali kako bi dokazali očiglednu grešku - kilovati potrošeni do danas, odnosno 20 dana kasnije, još nisu dostigli one koji su na decembarskom računu.

Građani kažu da su sami ustanovili greške tako što su na brojilima očitavali kilovate jeftine i skupe struje koji se ne poklapaju sa očitanim kilovatima, a kod nekih su pogrešili za 1.000 kilovata.

"Moje današnje čitanje, još nije dostiglo to njihovo čitanje. Interesantno da nisu pogrešili na niskoj tarifi, potpuno se slaže, evo za sve mesece sam doneo a pogrešili su samo na visokoj tarifi, praktično gurnuli su me u crvenu", ističe jeda anketirani građanin.

Distribucije očitavaju strujomere u tri i po miliona domaćinstava pa su, kažu, propusti mogući. Tvrde da sporne račune s reklamacijama brzo rešavaju.

"Ukoliko se dogodila greška, zbog lošeg očitavanja ili prečitanog stanja mogu da očitaju sami svoje stanje da donesu na šalter za reklamacije, biće urađene korekcije i dobiće novi račun u roku od tri do pet dana", kaže Sandra Alagić iz "Elektrodistribucije Beograd".

Ima i ekstremnih slučajeva, gde se greška uoči na prvi pogled. Jedno niško domaćinstvo s malom potrošnjom dobilo je da plati gotovo milion i sedamsto hiljada dinara, a drugom, takođe iz Niša, stigao je račun više od milion i devetsto hiljada dinara.

Dušan Anisimov iz Niša kaže da su mu obično računi bili negde oko tri i po hiljade-četiri međutim da je ovo baš previše.

U Niškoj distribuciji kažu da su to usamljeni slučajevi, koje su odmah rešili slanjem ispravnog računa.

"Mi se izvinjavamo kupcima što su dobili dva računa u toku meseca ali smo zadovoljni što smo brzo reagovali i ispravili grešku", kaže Branislav Džomić iz "Elektrodistribucije Niš".

EPS od distribucija prikuplja podatke koliko je pogrešno očitanih brojila. "Elektrovojvodina" saopštava da nemaju problema s računima. A da li je samo očitavanje brojila uvećalo račune, ili ima još problema, utvrđuje nezavisna komisija koju je formiralo Ministarstvo energetike.

http://www.youtube.com/watch?v=L5af6EEaw8Q