ISTRAGA U TOKU: Aerodrom oštećen za 5,4 miliona evra?
BEOGRAD - Češljanje spornih ugovora.
Poslovanje aerodroma „Nikola Tesla“ našlo se pod lupom policije, koja proverava poslovanje preduzeća, ali i saradnju s „Viz erom“, mađarskom avio-kompanijom koja je nauštrb našeg aerodroma zaradila čak 5,4 miliona evra, saznaje Kurir.
Astronomski popusti
- U toku je proveravanje celokupnog poslovanja aerodroma. Policija će razmatrati i sporni ugovor s kompanijom „Viz er“, u kojem ima mnogo materijala za istraživanje jer je iz nepoznatog razloga godinama imala privilegovan status - priča dobro obavešten izvor Kurira upućen u istragu.
Naime, prema ugovoru koji je Velimir Radosavljević, direktor beogradskog aerodroma, potpisao s „Viz erom“ u martu 2011. godine, ova niskotarifna mađarska kompanija dobila je ogromne popuste od beogradskog aerodroma. Zahvaljujući tim privilegijama, kompanija je samo na popustima za putničke takse i avio-usluge u poslednje tri godine zaradila 5,4 miliona evra.
- Mađarski loukoster imao je popust od 20 odsto za putničku taksu na Terminalu 1, što nijedna avio-kompanija nije imala. Umesto pune cene od 12 evra, „Viz er“ je plaćao 9,6 evra po putniku.
Zarada na taksama
Za tri godine ova kompanija je na putničkim taksama zaradila ukupno 1.324.681 evro, ali to nije sve. Popusti su se davali i za avio-usluge. Tako je za osvetljenje i parkiranje aviona na pisti beogradski aerodrom oštećen za 4.087.669 evra, a „Viz er“ je profitirao. Postavlja se pitanje ko je i zašto davao astronomske popuste stranoj kompaniji, naročito ako se uzme u obzir da tadašnji „Jat ervejz“, domaća avio-kompanija, nije imao tolike privilegije - priča izvor Kurira i dodaje da će posle policijske istrage sve izaći na videlo.
Iz „Viz era“ do zaključenja broja nisu odgovorili na pitanja koja smo im postavili, a Radosavljević je rekao da će nam odgovoriti aerodromska pres-služba.
Aerodrom „Nikola Tesla“
NEMA POVLAŠĆENIH
Iz beogradskog aerodroma „Nikola Tesla“ juče nisu odgovorili na pitanja o istrazi koja je u toku, ali su naveli da kod njih nema povlašćenih.
- Ne postoji način da neka kompanija neopravdano ostvaruje privilegovan položaj u odnosu na druge. Pravila su jasno definisana i potpuno jednako se primenjuju na sve avio-prevoznike. Postoje definisani cenovnik i pravilnik, koji preciziraju uslove pod kojima je moguće ostvariti redukciju cena za svaki vid usluga. Prema tome, u zavisnosti od obima prevezenih putnika, terminala koji koristi i obima i izbora usluga, avio-kompanija ostvaruje tačno precizirane skale redukcije cena - kažu iz „Nikole Tesle“ i dodaju da zbog čuvanja poslovnih podataka ne mogu da govore o ugovoru sa „Viz erom“.
Ministarstvo saobraćaja
TAČNO JE DA JE „VIZ“ IMAO NIŽU TARIFU
Početkom godine na sastanku rukovodstva aerodroma „Nikola Tesla“, „Jata“ i ministarstva ustanovljeno je da „Viz er“ koristi drugi terminal po nižim tarifama. Smernicama razvoja saobraćaja vazduhoplovnog tržišta, kroz stimulacije u plaćanju aerodromskih naknada, regulisano je ovo pitanje i dat je okvir aerodromima u kome mogu da daju popuste po ostvarenom prometu i za uvođenje novih linija. Smernice su donesene da bi se sprečilo da aerodromi daju popuste bez kriterijuma. Do donošenja smernica, davanje popusta bilo je deo poslovne politike aerodroma „Nikola Tesla“, a da li je aerodrom oštećen, možemo znati tek po uvidu u njihovu dokumentaciju - kažu iz Ministarstva saobraćaja.
VUČIĆ RAME UZ RAME SA SVETSKIM LIDERIMA: Predsednik na Samitu Evropske političke zajednice o ozbiljnim izazovima i sukobima sa kojima se suočava ceo svet (FOTO)