Čovek čija primanja nikad nisu prešla 1.000 evra nikako da objasni odakle mu novac za život na visokoj nozi i džip od 100.000 evra
OD ŠOFERA DO TAJKUNA: Bijeliću, odakle ti pare za džip? Autor: Dado Djilas, Dragan Kadić

BEOGRAD - Ekonomski čarobnjak.

Aleksandar Bijelić, koji je od šofera munjevitom brzinom napredovao do pozicije gradskog menadžera i pomoćnika bivšeg gradonačelnika Dragana Đilasa, živi na visokoj nozi, o čemu svedoči i činjenica da je vlasnik luksuznog BMW X5, čija najjeftinija verzija košta tek 70.000 evra, a cena tog džipa s dodatnom opremom ide i preko 100.000 evra.

Tajna pravljenja para

Uprkos insistiranju, Bijelić, funkcioner DS i blizak saradnik šefa demokrata Đilasa, nikad nije bio rad da objasni svoje ekonomske veštine i da formulu uspeha podeli s građanima. Tajna se možda krije u umešanosti u mutne radnje vezane za rekonstrukciju Bulevara kralja Aleksandra i uvođenje sistema „bus-plus“. Kako je Kurir juče pisao, istraga protiv Bijelića, koji je obavljao funkciju gradskog menadžera dok je na čelu Beograda bio Đilas, završena je i on će vrlo brzo tužilaštvu morati da objasni svoju ulogu u, kako se osnovano sumnja, zloupotrebama bivše gradske vlasti u pomenutim slučajevima.

Kurir je još novembra 2012. objavio da Bijelić, inače bivši šofer Zorana Đinđića, vozika luksuzan auto koji vredi kao stan u Beogradu, iako je tad mesečno zarađivao 116.698 dinara. On je i tad odbijao da objasni kako je s tom platom gradskog menadžera uspeo da pazari luksuzni BMW pošto je gruba računica ukazivala na to da za takav džip treba da crnči šest do osam godina, odnosno da isplati 70 do 100 svojih plata, i to pod uslovom da ne potroši ni paru na život. To je umesto njega pokušao da učini njegov šef Đilas.

- Bjelić je džip platio 54.000, prijavio je ušteđevinu od 118.000 evra, prodao je auto, doplatio... Sve je platio legalno, danas ima 25.000 evra manje, i šta je tu problem - rekao je Đilas. Takođe, dok je Đilas tvrdio da je Bijelić kupio džip za 54.000 evra, u ovlašćenom servisu BMW Kuriru je tad potvrđeno da cena tog automobila nikad nije bila manja od 60.000 evra.

Ovlašćeni partner

To je ostavilo sumnju da je Bijelić pod povoljnijim uslovima pazario mašinu, pošto je generalni uvoznik i ovlašćeni serviser za BMW firma „Delta motors“, članica „Delta holdinga“ Miroslava Miškovića, poslovnog partnera Bijelićevog šefa Đilasa.

Bogata karijera
ĐINĐIĆU BIO VOZAČ, ĐILASU DESNA RUKA

Aleksandar Bijelić brzo je napredovao, i od ličnog vozača pokojnog Zorana Đinđića postao je izvršni direktor EP u košarci 2005, a zatim direktor marketinga FSS, na čijem je čelu tad bio Zvezdan Terzić. Otkad je Dragan Đilas preuzeo vođenje prestonice, Bijelić je napredovao munjevitom brzinom. Tako je od 2008. bio zaposlen u Kancelariji za NIP kao koordinator izgradnje obilaznice oko Beograda, u avgusta je postavljen na mesto pomoćnika gradonačelnika Beograda, a septembra 2009. na poziciju gradskog menadžera.

Poreklo novca
AGENCIJA ĆUTI!

U Agenciji za borbu protiv korupcije juče nismo dobili odgovor da li su se u toj instituciji bavili slučajem Bijelić - na koji način je s platom od oko 1.000 evra, što se vidi u imovinskoj karti, uspeo da kupi automobil BMW, čija se cena kreće do 100.000 evra.