Komentarišući činjenicu da Koridora 10 nema na evropskoj mapi jedinstvene transevropske mreže saobraćajnica, na kojoj je devet koridora, Antić je primetio da sa približavanjem članstvu u EU raste šansa da potpišemo i transportni sporazum

BEOGRAD - Kako se budemo približavali članstvu u EU, raste nam šansa da potpišemo i transportni sporazum na osnovu kojeg možemo računati i na finansijsku podršku za izgradnju tog magistralnog auto-puta, izjavio je večeras ministar saobraćaja Aleksandar Antić.

Antić je RTS-u rekao da se Srbija nalazi na početku pregovora o članstvu i da je jedan od segmenata o kojem je razgovarano - transportni sporazum.

Komentarišući činjenicu da Koridora 10 nema na evropskoj mapi jedinstvene transevropske mreže saobraćajnica, na kojoj je devet koridora, Antić je primetio da sa približavanjem članstvu u EU raste šansa da potpišemo i transportni sporazum i da je to onda mogućnost da se naši putni pravci od evropskog značaja nađu na toj mapi.

Do sredine juna Srbija mora da iskoristi 40 odsto kredita Svetske banke, koji je odobren za izgradnju Koridora 10, jer će u suprotnom kredit biti povučen. Ja sam apsolutno uveren da ćemo do juna doći do 40 odsto, kao optimista verujem da ćemo napraviti i korak dalje, naglasio je Antić.

Ukazujući da to nisu rokovi koje neko izmišlja, već ugovorne obaveze, ministar je procenio da će Koridor 10 biti završen do 2016. godine.

Na mapi su Švajcarska i Norveška, koje nisu članice EU, ali s njom te dve države imaju ugovor o transportu, a to znači da u naredne četiri godine mogu da računaju na deo od 26 milijardi evra koje je Brisel namenio infrastrukturi.

"Mi imamo veliku štetu što je u međuvremenu izgrađen auto-put kroz Rumuniju i Bugarsku, i završen most preko Dunava između te dve države, pa se veliki deo tokova robe i putnika preselio tamo", rekao je konsultant za ulaganja Milan Kovačević.

On je istakao da je Srbija vrlo spora u dovršavanju infrastrukture, ali i sa carinskim postupcima, pa jedan broj tokova odlazi na druge pravce.