Turistički radnici kažu da većina naših turista odlazi preumorna na odmor, sa malo novca i mnogo očekivanja

Srpski turisti su rekorderi po malom broju žalbi. Naime, u svim evropskim zemljama broj žalbi turista dostiže tri odsto prodatih aranžmana, dok u Srbiji taj broj godinama ne prelazi 0,04 odsto.

Ove godine se, međutim, očekuje da će putnici biti nezadovoljniji nego ranijih godina, jer je prodat neobično veliki broj jeftinih aranžmana. Zbog krize, mnogi su bili prinuđeni da smanje broj zvezdica u hotelima, pređu u apartmanski smeštaj i umesto avionom na odmor odu autobusom.

Najkritičniji trenutak tokom letovanja je prvi dan i smeštanje u apartmane i hotele. Nervoznim od celonoćnog putovanja, turistima se obično ništa ne čini dobro i prvi utisak koji steknu prati ih do kraja. Turistički radnici kažu da većina naših turista "odlazi preumorna na odmor", sa malo novca i mnogo očekivanja.

Izdvojili smo pet najučestalijih stavki iz liste žalbi koje vam mogu "pomračiti sunce" prvog jutra na odmoru:

1. Udaljenost apartmana od plaže

Tradicionalno, najveći broj žalbi srpskih turista odnosi se na udaljenost apartmana od plaže. Ova udaljenost je "još veća" kada se vraćaju sa plaže. Mnogi provedu deo odmora brojeći korake kako bi dokazali svoje tvrdnje da ih je prodavac doveo u zabludu.

Retko se koji apartman nalazi na plaži, a stvarna udaljenost se najbolje vidi po - ceni. Najjeftiniji apartman iz ponude je obično i najlošiji. Vlasnici uvek navedu koliko je metara od plaže do objekta, ali ne i svakog apartmana pojedinačno. Ko insistira na blizini plaže mora to i da navede prilikom uplate.

2. Izgled apartmana

Na drugom mestu liste žalbi nalaze se primedbe na izgled apartmana poput: "Zašto su prozori visoko, a kupatilo je usko?", "Soba je mala, a televizor prevelik, krevet kratak i hodnik predugačak...". Najviše takvih žalbi stiže od turista koji su nekada letovali u hotelima, a sada biraju apartmane.

Svaki apartman je drugačiji i ne postoji standard kao u hotelskim lancima. Za novac kojim je plaćeno deset noći u apartmanu, u hotelu može da se provede najviše tri. Zbog toga je najbolje da pre uplate aranžmana putnik razmisli šta očekuje od letovanja - lep smeštaj ili da prođe jeftinije?

3. Opremljenost apartmana

Nažalost, 75 odsto naših turista na letovanju u Grčkoj, zbog finansijske situacije, mora da kuva i sprema kao kod kuće, a ne samo da se odmara. Zato su na trećem mestu najbrojnije žalbe na "lošu opremljenost apartmana", poput: nema čašice za kuvana jaja, dubokih tanjira za supu, tiganja za palačinke, rendalica za sir, plehova za kolače...

4. Autobuski prevoz

Putovanje autobuskim prevozom čitave noći može da deluje kao golgota, pogotovo onom ko je navikao na avion. Zato su česte primedbe na sedišta koja su preblizu, hrkanje saputnika i izuvanje cipela, klime koje, ili previše hlade, ili su pokvarene.

Mnogi traže da im se vrati novac zbog "neudobnog prevoza", pa je najbolje pre puta razmotriti da li se isplati platiti povratnu kartu 50 evra po osobi do Halkidikija, ili postoji mogućnost da se priušti opušteno putovanje automobilom?

5. Poređenje grčkih i turskih hotela

Grčka je razvijala turizam dok su Turci more koristili samo za ribolov, pa je logično što su grčki hoteli stariji. Mnogi su renovirani (i to se uvek vidi po ceni), ali veličina soba, bazena, restorana i plaža nikada neće moći da dostigne turski standard, gde je zemljište jeftinije.

(B92.net)