Osnovna verzija zakona bi trebalo da bude gotova do septembra, a novi zakon ne može očekivati pre kraja novembra ove godine, poručuje profesor Milan Vujanić

Zakon koji je stupio na snagu krajem 2009. godine nije doneo očekivane rezultate, zbog čega su njegove izmene odavno najavljene. Rokovi su više puta probijeni, pa je uvođenje mera poput nulte tolerancije na konzumiranje alkohola i veće odgovornosti preduzeća za puteve - još uvek na čekanju. Stručnjaci se, ipak, nadaju da će izmenenama biti podignut nivo bezbednosti.

- Ove novine bi trebalo da smanje broj poginulih na našim putevima, kao i da smanje materijalnu štetu sa 700 na 500 miliona evra godišnje - kaže profesora Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić, koji je jedan od vodećih ljudi u radnoj grupi za izradu Nacrta zakona o izmenama i dopunama ZOBS-a. - Pored toga, planiramo da uvedemo nultu toleranciju na konzumiranje alkohola, stimulativne i destimulativne mera za vozače, ali i da povećamo odgovornost preduzeća za puteve.

Verovatno najdrastičnija izmena će biti da vozači ne smeju da imaju nimalo alkohola u krvi. Do sada je to bilo predviđeno samo za profesionalne vozače, ali profesor Vujanić kaže da nema razloga da bilo ko pije kada vozi.
- Pored ovoga, biće precizirana i odgovornost putara u slučaju kada dođe do nesreće. To podrazumeva da će i oni moći da budu krivično gonjeni, ako je do saobraćajne nesreće došlo zbog stanja na drumu.

Profesor Vujanić kaže da je ministarka Zorana Mihajlović preduzela korake da se konkretne stvari o kojima se još ranije govorilo konačno implementiraju u zakon.
- To je obiman posao, a osnovna verzija bi trebalo da bude gotova do septembra - rekao je profesor Vujanić. - Nakon toga, potrebno je da nacrt prođe raspravu i da stručna javnost da svoje mišljenje. To je obiman posao, ali samo tako može da bude urađen kako valja.
Zbog svega toga, profesor Vujanić smatra da se novi zakon ne može očekivati pre kraja novembra 2014. godine.

Večernje novosti