U čitavom obrazovnom sistemu mnogo važnije da vidimo šta učenici znaju, odnosno ne znaju i da se iz toga izvuku pouke šta bi se menjalo u nastavnom planu i programu za sledeću godinu


BEOGRAD - Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Srđan Verbić smatra da se ne može govoriti o dobrim rezultatima sistema obrazovanja samo na osnovu broja bodova za pojedinačne testove, već je važnije da se vidi šta učenici znaju ili ne znaju da bi se iz toga izvukle pouke za izmene u nastavnom planu i programu za sledeću godinu.

"Prerano je govoriti o tome, ne samo za ovogodišnji završni ispit, nego generalno - završni ispit još nije razvijen da bi taj broj nešto značio u smislu kvaliteta pokazanog znanja", rekao je Verbić.

"Ono o čemu mi možemo da govorimo sada je, zapravo, način realizacije gde su svi akteri pokazali da možemo da budemo odgovorniji i da možemo zaista da sprovedemo proceduru do kraja, počevši od nastavnika, direktora, roditelja, učenika i to u situaciji koja nije bila jednostavna zbog protesta učenika i nastavnika, kao i poplave", dodao je Verbić.

Ministar je kazao da se pokazalo je da je završni ispit samo jedan segment školovanja, isto kao i ocenjivanje, kao i neki drugi ispiti u školama.

"Kada govorimo o tome da završni ispit treba više da liči na PISA test, ne mislim na tip zadataka i ne mislim na način sprovođenja. PISA testiranje je zahtevno, ako bismo govorili o novcu to bi koštalo 10 do 20 puta više od završnog ispita, kada bismo pokušali da napravimo naš PISA test", ističe Verbić.

On je izneo mišljenje da je ono što može da se uradi da se pokloni više pažnje proveri znanja, što bi dalo podatke o tome šta treba promeniti u školi, a ne da na osnovu toga samo rangiramo učenike za upis u srednju školu.
"Ove godine smo videli da se 67 odsto učenika upisalo u školu po prvoj želji, to znači da ono što su želeli to su pokazali kao svoje mogućnosti i test u tom smislu nije bio preterano potreban. Potreban je zato što ima učenika koji su nerealni u svojim željama, koji bi upisali neku školu koja njima ne bi značila ništa, samo roditeljima i zbog toga je potrebno da postoji selekcija", objasnio je ministar Verbić.

On je istakao da je u čitavom obrazovnom sistemu mnogo važnije da vidimo šta učenici znaju, odnosno ne znaju i da se iz toga izvuku pouke šta bi se menjalo u nastavnom planu i programu za sledeću godinu."Kada je u pitanju kombinovani test, mi smo prošle godine pod velikim pritiskom javnosti, raznih institucija sistema napravili test koji se oslanja na vrlo mali broj standarda, svega 114 standarda za prirodne i društvene nauke", kaže Verbić.

Verbić ističe da je bitno da se proširi spektar znanja koji možemo da ispitujemo kombinovanim testom.
Sledeće godine biće svakako širi domen znanja odakle će biti pitanja, ali ne mora da znači da će test biti teži, kaže Verbić. Jedino tako može da se utvrdi, kaže Verbić, šta u obrazovnom sistemu nije dobro.Govoreći o školama koje su oštećene u poplavama, Verbić kaže da je prioritet njihovo osposobljavanje za redovnu nastavu.

(Tanjug/RTS)