Stranica „Smrtna kazna za ubicu Tijane Jurić“ postala „Astrolog numerolog“, a „Pomozimo da se nađe Tijana Jurić“ preimenovana je u novu „Ice Bucket Challenge Community“

BEOGRAD - Fejsbuk stranice posvećene brutalno ubijenoj Tijani Jurić, koje su imale veliku posećenost, sada služe za reklamiranje horoskopa i popularnog „Ledenog izazova“.

Naime, kreatori stranica „Smrtna kazna za ubicu Tijane Jurić“ i „Pomozimo da se nađe Tijana Jurić“ prodali su pravo korišćenja ljudima koji su spremni da beskrupulozno iskoriste na desetine hiljada lajkova za promociju sadržaja zabavnog karaktera. Tako je stranica „Smrtna kazna za ubicu Tijane Jurić“ u međuvremenu postala „Astrolog numerolog“, a „Pomozimo da se nađe Tijana Jurić“ preimenovana je u „Ice Bucket Challenge Community“.


Marketing

Sve funkcioniše tako što preuzimanjem stranica i brisanjem pređašnjih postova pojedinac ili marketinška agencija neometano mogu da reklamiraju svoje usluge, proizvod ili lokaciju, a da već imaju obezbeđenu grupu ljudi koja će to istog momenta moći da vidi na svom Fejsbuk profilu.

Bloger i veb-preduzetnik Miloš Petrović objašnjava da se takva vrsta prodaje obavlja na crnom tržištu.


Nije prvi put

- Treba samo da se prijavi da sadržaj grupe nema veze s prvobitnim razlogom za njeno otvaranje. Tada Fejsbuk uradi reviziju i može da suspenduje administratora. Međutim, ljudi kod nas nisu ažurni, pa se samo odjave sa stranice. Na taj način ne može se uticati na ovu nelegalnu pojavu, koja ostaje u domenu dogovora dve osobe, koje formiraju cene i detalje kupoprodaje.


Ovo nije prvi put da se na ovaj način zloupotrebljava tragična smrt Tijane Jurić, koju je u noći između 25. i 26. jula u Bajmoku oteo, silovao i ubio mesar iz Surčina Dragan Ðurić. Pre desetak dana osnivač stranice „Smrtna kazna za ubicu Tijane Jurić“ dobio je ponudu od potencijalnog kupca na Fejsbuku da je otkupi uz nadoknadu od 50 evra.

IT stručnjak
CENU ODREĐUJU POSETE

Ðuro Vojinović, IT stručnjak, kaže za Kurir da se vrednost stranice na internetu uglavnom određuje prema broju poseta.
- Svakoj stranici na internetu broji se broj poseta. Što stranica ima više korisnika, to je vrednija. Što se cene tiče, neki veb-sajtovi prodavali su se za više miliona evra. Takva situacija je i sada - zaključio je on.