Sistem i život bili su drugačiji pre dvadesetak godina kada smo mi išli u školu i način rada je neophodno prilagoditi sadašnjem načinu na koji učenici žive, ocenio je ministar

BOR - Izmene i dopune Zakona o osnovnom obrazovanju i vaspitanju trebalo bi da promene sistem ocenjivanja učenika, povećaju disciplinu i omoguće drugačiji izbor direktora škola, rekao je ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Srđan Verbić prilikom posete borskim školama.

On je u Bor došao na poziv profesora iz Ekonomsko-trgovinske škole, čiji učenici poslednjih nekoliko godina beleže sve bolje rezultate na regionalnim i republičkim takmičenjima.

"Sistem ocenjivanja je nešto što svakako treba menjati i to nije jedina stvar koju treba menjati. Znamo da moramo da poboljšamo disciplinu u školama i promenimo način izbora direktora. Sve su to ključne stvari koje bi trebalo promeniti u Zakonu o osnovnom obrazovanju i vaspitanju," rekao je Verbić.

Prema njegovim rečima, na tome se radi, već postoji radna grupa koja radi na novom zakonu i koja se izmedu ostalog bavi i tim problemima i unapređenjem postojeće prakse."Ali to nije posao koji se završava tako što u jednu prostoriju sednu svi koji o tom problemu sve znaju i donesu zakon, vec je neophodno sagledati praksu, kroz dobre primere u školama koje uglavnom nisu u Beogradu, vec u manjim gradovima. Ja se trudim da svake nedelje obidem barem po jednu, a danas je to Ekonomsko-trgovinska škola u Boru," dodao je ministar.

"Ekonomsko-trgovinska škola o još nekoliko obrazovnih ustanova u Boru su zaista obrazovne institucije koje pokazuju dobru praksu. Ministar Verbic se upravo zbog toga, na poziv nastavnika, odličio da poseti školu i vidi kako mi to radimo," rekao je Zoran Milojevic iz borskog Obrazovno-kreativnog centra.

On smatra da je veoma značajno je da se pronađu alternativni načini ocenjivanja, koji se menjaju i koji su u skladu sa današnjicom, potrebama učenika i njihovim životom.

"Sistem i život su bili drugaciji pre dvadesetak godina kada smo mi išli u školu i način rada je neophodno prilagoditi sadašnjem načinu na koji učenici žive", ocenio je on.