Četvrtina ispitanih ne zna da li je zdraviji proizvod koji sadrži više zasićenih ili nezasićenih masnih kiselina, 16 odsto misli da pirinač sadrži gluten, informaciju o nutritivnoj vrednosti proizvoda čita tek 35 odsto ispitanika, dok zdravstvene izjave zanimaju samo 13 odsto anketiranih

BEOGRAD - Potrošači u Srbiji ne znaju o čemu ih informiše deklaracija na prehrambenim proizvodima, niti znaju šta su to nutritivne i zdravstvene izjave proizvođača, pokazalo je istraživanje koje je sproveo IHIS-nutricionizam u saradnji sa Asocijacijom potrošača Srbije.

Istraživanje pod nazivom "Koliko potrošači razumeju deklaracije prehrambenih proizvoda" ukazalo je na to da bi proizvođači morali, prilikom reklamiranja svojih proizvoda, precizno da istaknu da li i kakav efekat rekalmirani proizvod ima na zdravlje ljudi.

Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 700 ispitanika koji su popunili anketni list sa 15 pitanja, postavljen na sajtu http://www.apos.org.rs, kao i slučajno odabranih potrošača.

Razliku između nutritivnih izjava "bogata vlaknima" i "izvor vlakana" znalo je samo 29 odsto ispitanika, a u istinitost nutritivnih i zdravstvenih izjava veruje tek 13 odsto anketiranih, pokazalo je istraživanje.

Dodaje se da četvrtina ispitanih ne zna da li je zdraviji proizvod koji sadrži više zasićenih ili nezasićenih masnih kiselina, 16 odsto misli da pirinač sadrži gluten, informaciju o nutritivnoj vrednosti proizvoda čita tek 35 odsto ispitanika, dok zdravstvene izjave zanimaju samo 13 odsto anketiranih.

"Ovo su jasni pokazatelji da je neophodno raditi na usklađivanju sa evropskim standardima i na edukaciji potrošača. Država je u obavezi da uskladi, a proizvođači da primene, regulative o deklarisanju, označavanju i reklamiranju hrane do kraja aprila 2015. godine", rekla je direktorka IHIS Nutricionizma i članica radne grupe za izradu Pravilnika o prehrambenim i zdravstvenim izjavama Danica Zarić.