Zbog neusaglašenosti propisa nijedna kontrolna kuća nije ovlašćena za izdavanje potvrde o usaglašenosti za dizel D2, što je obavezni dokument koji se mora dostaviti pri uvozu

BEOGRAD - Veliki broj benzinskih stanica u Srbiji narednih dana mogao bi ostati bez dizela D2, saopštilo je Udruženje naftnih kompanija Srbije (UNKS) i apelovalo na nadležne institucije da što pre stvore uslove za ravnomernu isporuku dizela D2 svim učesnicima na tržištu, kako bi se sprečio taj poremećaj.

Sedam dana nakon prekida isporuke, sve je više natpisa „nema" na točionim mestima za ovo gorivo, a Naftna industrija Srbije (NIS) je obavestila kompanije članice UNKS-a, da ni narednih dana neće moći da preuzmu ugovorene količine dizela D2, navodi se u saopštenju UNKS-a i dodaje da NIS najavljuje obnavljenje isporuka tek za 15. odnosno 20. april.

UNKS je ukazao da je neophodna ravnomerna isporuku dizela D2 svim učesnicima na tržištu, jer mnoge benzinske stanice na svojoj teritoriji snabdevaju, na osnovu dobijenih tendera, krajnje korisnike kao sto su bolnice, službe hitne pomoći, pekare i slično.

"Mada zvaničnog obrazloženja nema, sasvim je izvesno da sva raspoloživa količina dizela D2 odlazi na benzinske stanice NIS-a, na koje je Uprava za agrarna plaćanja, Ministarstva poljoprivrede, trgovine, šumarstva i vodoprivrede, preusmerila celokupnu prodaju regresiranog goriva za poljoprivrednike", navodi se u saopštenju i podseća da se radi o 20 miliona litara evrodizela i 60 miliona litara dizela D2.

UNKS je pre petnaest dana upozorio da je isporuka 60 miliona litara dizel goriva, za samo mesec dana, izuzetno zahtevan posao i za najveću srpsku kompaniju i da zbog takvog načina prodaje regresiranog goriva može doći do poremećaja u snabdevanju, što se danas i dešava.

Kao posledica poremećaja u snabdevanju ovom vrstom goriva, kompanije članice UNKS-a će pretrpeti veliku štetu, pošto neće moći da ispoštuju ni preuzete obaveze prema većim kupcima.

Rešenje ovog problema je nemoguće pronaći na nekoj drugoj strani, s obzirom da se dizel D2 ne može uvesti, ističe se u saopštenju i dodaje da je uvoz dizela D2 samo formalno slobodan, jer je naložen postupak uvoza koji je "nemoguće" sprovesti.

Naime, zbog neusaglašenosti propisa ni jedna kontrolna kuća nije ovlašćena za izdavanje Potvrde o usaglašenosti za dizel D2, što je obavezni dokument koji se mora dostaviti pri uvozu.