Jutarnji list objavio da putnici neće moći da kupuju karte naše avio-kompanije za letove iz Zagreba preko Srbije za druga odredišta

BEOGRAD - Eventualna zabrana Hrvatske da „Er Srbija“ prodaje karte za letove iz Zagreba preko Beograda do trećih destinacija može malo otežati, ali neće sprečiti domaću kompaniju da prevozi putnike iz susedne zemlje, saznaje Kurir.

Hrvatski Jutarnji list objavio je da će „Er Srbija“ moći da leti između Zagreba i gradova u našoj zemlji, ali putnicima iz Zagreba neće moći da prodaje avionske karte za letove preko Srbije za druga odredišta. Razlog je, kako navodi hrvatski list, to što Srbija nije ispunila odredbe Sporazuma o otvorenom nebu, koji je potpisala sa EU.

Komplikacije

Sagovornik Kurira upoznat s dešavanjima u avio-saobraćaju kaže da Sporazum o otvorenom nebu može da se tumači i ovako i onako, odnosno svaka vazduhoplovna vlast može da ga interpretira kako odluči.
- Hrvati ne mogu da ospore letove iz Zagreba do Beograda, ali mogu prodaju karata od Zagreba preko Beograda do neke treće destinacije, i verovatno će to i uraditi. Ako se to desi, onda „Er Srbija“ neće moći da prodaje karte od Zagreba do neke treće destinacije, što značiti da će putnici morati da u Beogradu uzmu prtljag i opet ga predaju da bi stigli na krajnje odredište, a i „Er Srbije“ može da za njih obavi taj posao. To rade i druge kompanije - navodi naš sagovornik.
er-srbija-letovi-avion.jpg
Profimedia 


Prilagođeni propisi

„Er Srbija“ već prodaje karte za treće destinacije preko Beograda putnicima koji lete iz Splita, Pule i Dubrovnika. Niko zbog toga nije pravio problem, pa mnogi eventualnu zabranu za letove iz Zagreba vide kao način da se zaštiti „Kroacija erlajns“.

U Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo kažu za Kurir da je Srbija pri kraju prve tranzicione faze primene Sporazuma o otvorenom nebu.
- Prva faza je 99 odsto gotova, uskoro izlazimo iz nje, domaći propisi su prilagođeni evropskim. U poslednje tri godine Evropska komisija nas je pohvalila u izveštajima kada je reč o ispunjavanju standarda u civilnom vazduhoplovstvu - kaže Katarina Andrić, savetnik za odnose s javnošću u Direktoratu.
„Er Srbija“ do zaključenja broja nije poslala komentar na ovu temu.

Činjenice
POVEĆAN BROJ PUTNIKA

- „Er Srbija“ će od 12. 12. leteti iz Zagreba preko Beograda za Atinu, Abu Dabi, Istanbul, Solun, Tel Aviv, Moskvu, Larnaku, Skoplje, Tiranu, Sofiju, Bukurešt, Tivat, Podgoricu i Sarajevo

- Dnevno će domaća kompanija između Beograda i Zagreba leteti dva puta

- „Etihad“ se obavezao da u novu kompaniju investira 100 miliona dolara, 40 kroz dokapitalizaciju, koja je urađena prošle godine, i 60 kroz pozajmicu

- Srbija je u obavezi da do 2016. u novu avio-kompaniju investira ukupno 82 miliona dolara

- „Er Srbija“, prema studiji Oksford ekonomiksa, doprinosi bruto društvenom proizvodu s više od 700 miliona dolara, odnosno sa 1,5 odsto BDP i indirektno doprinosi zapošljavanju 20.000 ljudi

- „Er Srbija“ je povećala broj putnika za 70 odsto za godinu dana i dostigla broj od 950.000 putnika

- Prevoz tereta povećan je za 65 odsto