Na hiljade građana u roku od najviše pet dana dobilo je odgovore za ono što ih je interesovalo, izjavio je ministar za rad Aleksandar Vulin

BEOGRAD - Kancelariji za brze odgovore pri Ministarstvu rada dnevno stiže oko 60 zahteva i pitanja građana u vezi sa ostvarivanjem nekih od njihovih prava.

Hiljade građana u roku od najviše pet dana dobilo je odgovore za ono što ih je interesovalo, izjavio je danas ministar za rad Aleksandar Vulin. On je kazao da je to pokazatelj da je Kancelarija opravdala svrhu svog postojanja. U jednom danu oko 60-ak ljudi zatraži informaciju o ostvarivanju nekog od svojih prava, odnosno kako mogu da dođu do određenih prava, da provere zašto im je, odnosno da li im je neko pravo uskraćeno, a maksimalni rok za odgovor je pet dana.

"Kancelarija za brze odgovore je svakako opravdala svoje postojanje. Nekoliko hiljada naših sugrađana dobilo je odgovore na svoja pitanja, odnosno nekoliko hiljada sugrađana je bez administriranja, troškova i bez velikih napora došlo do znanja koje im je bilo potrebno o nekom svom pravu", poručio je Vulin.

Najčešće se mlade majke interesuju o propisima koji regulišu njihova prava i obraćaju se sa pitanjima kako da ostvare porodiljski dodatak, kako da podnesu dokumentaciju za dobijanje dečjeg dodatka, zatim kako se prijaviti na neki od konkursa koji raspisuje ministarstvo i slično.

"To su životna pitanja i uglavnom se tiču našeg ministarstva, a vrlo često se pojavi neko pitanje koje nema nikakve veze sa našim delokrugom rada i mi svejedno odgovorimo, odnosno uključimo u to i drugi deo državne administracije koji se bavi tim pitanjima", kazao je Vulin.

Građani se najčešće javljaju i sa pitanjima koja se tiču tumačenja određenih pravnih akata, kao i sa željom da ih ministarstvo zaštiti, ponekad od mobinga, nepravedenog otpuštanja, menjanja radnog mesta ili nečeg sličnog.
Ti predmeti upućuju se na odgovarajuće organe, tačnije, inspekciju rada, poresku ili u zavisnosti od toga za šta se tačno obrate, kazao je ministar.

"U svakom slučaju, nijedan građanin nije ostao bez odgovora i nikome nije odgovoreno duže od pet dana i niko ne moze da kaže da Kancelarija za brze odgovore nije vodila računa i o njima", poručo je ministar.
Kancelarija za brze odgovore, pri Ministarstvu za rad, zapošljavanje, socijalnu i boračku zaštitu otvorena je početkom juna sa ciljem da olakša komunikaciju građana sa svim delovima tog ministarstva, kako bi njihovi zahtevi bili brže rešeni.

Građani mogu da pošalju svoje pitanje, zahtev, broj predmeta Ministarstvu i u roku od pet dana, zaposleni u Kancelariji za brze odgovore, dužni su da svakom ko nam je uputio bilo koje pitanje, daju odgovor.
To, međutim, ne znači da će rešenje njihovog problema da bude završeno za pet dana jer postoje zakonski rokovi u okviru kojeg se rešavaju problemi građana.
Inače, pitanja građani mogu slati na adresu brziodgovori@minrzs.gov.rs a prilikom javljanja obavezno je da navedu ime i prezime, kontakt telefon i adresu.

Pored kontakt forumulara, građani mogu svoj zahtev ili pitanje da upute pisanim putem na adresu ministarstva - Nemanjina 22 do 26, kao i da se jave telefonski službi (011-303-8661 i 011-303-86-77 i 011 334 7809) u kojoj mogu da dobiju odgovor za ono što ih interesuje.