U toku vožnje pukle su osovine na novom „sanderu“, ali prodavac nije želeo da mi zameni automobil, priča dr Rade Filipović

BEOGRAD - Vozeći automobil za koji mi je garantovano da je „ispravan“, ugrozio sam najpre svoju bezbednost, a kasnije i bezbednost svoje porodice. Ostale su trajne posledice ovog stresa - kaže za Kurir dr Rade Filipović, nekadašnji savezni ministar privrede i ambasador SRJ.

Njegovi problemi počeli su kad je prošle godine u Auto-kući „Kompresor“ kupio „dačiju sandero“. Posle bezuspešne prepiske s prodavcem i (ne)nadležnim državnim organima nije mogao da ostvari svoja prava, pa je odlučio da se obrati Kuriru.

Džaba garancija

- Auto je imao garanciju od tri godine. Posle pređenih 970 kilometara, bez posebnog opterećenja u toku vožnje, polomila se leva poluosovina. Usled blokade levog točka, uz krajnji napor održao sam vozilo na putu i sprečio katastrofu - navodi Filipović.


To je bio samo početak nevolja.

Posle servisiranja Filipoviću je saopšteno da su na automobilu urađene neophodne popravke i pismeno je garantovana ispravnost. Međutim, posle samo 9.000 kilometara usledila je nova havarija.

- Na auto-putu Žabljak-Šavnik, vozeći suprugu i dve maloletne unuke, polomila se i desna poluosovina. Ne mogu da opišem strah i sreću što nije došlo do tragedije, mogli smo da poginemo. Kao doktor tehničkih nauka i vozač sa višedecenijskim stažom odgovorno tvrdim da na predmetnom autu postoje konstruktivne greške - objašnjava Filipović, koji zbog svega što je preživeo više nije želeo da koristi automobil:
- Zatražio sam povraćaj novca, ali od toga nije bilo ništa, zbog čega ću prava tražiti na sudu.

S druge strane, auto-kuća „Kompresor“ odbacuje da je prodala automobil s konstrukcionom greškom i navodi da oni i uvoznik „Reno-Nisan Srbija“ tvrde da je vozilo ispravno.

- Filipović se 25. aprila 2013. i 5. septembra 2014. obratio ovlašćenom servisu „Alijans“ u Podgorici, gde je vozilo popravljeno - navode oni i dodaju da nije bilo osnova za povraćaj novca ili zamenu za nov auto.

Auto ispravan

- Filipović je zahtevao povraćaj novca u iznosu od 7.400 evra, ali smo u zakonskom roku odgovorili da je vozilo dovedeno u stanje saobraznosti, te da nema osnova za zamenu - kažu u ovoj auto-kući i dodaju da je i tržišna inspekcija obavila nadzor i da je konstatovala da su „trgovac i ovlašćeni serviser u garantnom roku doveli vozilo u stanje saobraznosti“.

Ponudio staro za novo
„ZAPELO“ ZBOG 200 EVRA

Rade Filipović pristao je i na zamenu staro za novo, ali je i tu nastao problem.
- Čak sam pristao na zamenu staro za novo u iznosu od 5.000 evra. Međutim, kad sam došao u „Kompresor“, ponudili su mi 4.800 evra i rekli da će u suprotnom oni biti na gubitku. Odlučio sam da odustanem i pravdu potražim na sudu - navodi Filipović.

Diler navodi da je klijentu ponuđeno 4.800 evra zbog potrebnih popravki na vozilu.
- Primećeno je da je potrebno farbanje gepek-vrata, prednjeg desnog krila, poliranje prednjeg branika i zadnjih levih vrata, kao i zamena zadnjeg desnog stop svetla - navode u „Kompresoru“.