Te stimulacije dobijaju svi, od direktora sektora pa nagore. Kad ih pitamo odakle novac, oni kažu da se to raspoređuje iz zarade

Debeli minus na računu i stalne državne dotacije nisu sprečile poslovodstva Železnica Srbije da sebi na već velike plate isplaćuju i stimulacije.

„Direktorski dodatak” po pravilu dobija poslovodstvo uspešnih preduzeća za dobro vođenje posla. U Železnicama takvog pravilnika nema, pa su direktori, kako se tvrdi, delili sebi nagrade i šakom i kapom svakog meseca. Poražava što praksa nije nova. Primenjuje se već deceniju.

Direktorski dodatak

Sagovornik kaže da je direktorski dodatak obično 20 odsto zarade.
- Ako je prosečna plata poslovodstva oko 146.000 dinara, to znači da na taj iznos na njihov račun legne još u proseku oko 29.000 dinara svakog meseca. Direktorski dodatak samo za jednog čoveka Železnice Srbije poreske obveznike košta godišnje 350.000 dinara - tvrdi sagovornik.

Ako se ide dalje sa računicom, dolazi se do podatka da se na dodatke za čak 56 ljudi, koliko broji poslovodstvo Železnica Srbije, godišnje potroši oko 20 miliona dinara pod uslovom da ih dobijaju svi.

- Te stimulacije dobijaju svi, od direktora sektora pa nagore. Kad ih pitamo odakle novac, oni kažu da se to raspoređuje iz zarade! To je apsurd ako znamo da su Železnice jedan od najvećih državnih gubitaša - tvrdi sagovornik.

Sada savetuje

Novi direktor Železnica Srbije Miroslav Stojčić u prvoj nedelji mandata napravio je pravu čistku u tom preduzeću. Na sednici odbora direktora koja je održana u petak smenjeno je čak 29 savetnika, direktora i pomoćnika dirirektora i imenovano 20 novih. Na tom spisku je i bivši direktor Dragoljub Simonović, smenjen zbog bahatog trošenja novca i lošeg rukovođenja Železnicama. To međutim nije sprečilo novo rukovodstvo da nagradi Simonovića i postavi ga za savetnika u stručnim službama Železnica Srbije.

Prema kolektivnom ugovoru, pravo na nagradu imaju i radnici, ali se ona isplaćuje tek ponekom, i to svaki treći mesec jer je firma u krizi. Za direktore po svemu sudeći kriza ne važi. Kako je moguće da poslovodstvo preduzeća koje 2013. godinu završilo sa gubitkom od oko osam milijardi dinara i koje dobija oko 14 milijardi dinara pomoći od države deli bonuse, juče nismo dobili odgovor ni od Železnica ni od resornog ministarstva saobraćaja i infrastrukture.

(Blic)