LET KROZ KIŠU 200 NATO LOVACA: Piloti JAT-a herojski spasli avione 1999. godine!
Prkos, bes zbog bombardovanja jedne male zemlje, želja da se sačuvaju letelice i posle agresije nastavi život nacionalnog avio-prevoznika, nadvladali su strah. Za komandama kapetani piloti Stevan Ignjatović i Sava Ostojin. Bili su u tom "boingu" i flajt inženjer Mihajlo Rodić i avio-mehaničar Boban Živanić. Oko 12 minuta leta delilo ih je od bezbednog vazdušnog prostora Rumunije. I 12 minuta najdužih u životima članova ove posade, pišu Večernje novosti.
- Tadašnji generalni direktor JAT-a Žika Petrović sve je organizovao i dogovorio sa Rumunima i našom komandom ratnog vazduhoplovstva - seća se Stevan Ignjatović. - Doneta je odluka da se JAT-ova flota od devet aviona, među kojima je bio i čuveni DC 10, prebace u prijateljsku Rumuniju. Jer, prvih dana bombardovanja padale su granate na prostor beogradskog aerodroma, uništen je policijski hangar i oštećen veliki hangar "JAT tehnike" u kojem su, osim aviona JAT, bila skrivena i dva "miga 29". Na sastanku pre poletanja, pilotima, a bilo nas je 20, koji su odabrani i pristali da učestvuju u ovoj operaciji, rečeno je da niko ne garantuje da nećemo biti oboreni.
- Jedino što mi je tada bilo u glavi jeste da spasemo avione da bi nacionalna avio-kompanija posle bombardovanja mogla da nastavi da živi - ističe Ignjatović. - Za tih 12 minuta leta svašta mi je prolazilo kroz glavu, ceo život, slike iz detinjstva, želja da postanem pilot... Bilo me je strah, ali želja da preživimo i obnovimo JAT bila je jača. Isto osećanje delili su i ostali piloti koji su svesno krenuli u riskantnu operaciju ostavljajući svoje porodice u Beogradu, na koji su tada padale bombe. Pokazali smo izuzetnu hrabrost i profesionalnost za izvršenje tako složenog zadatka. Spasli smo flotu.
Niko nije dobio prizanje
Nikada niko nije tražio, niti dobio bilo kakvo priznanje za spasavanje cele flote nacionalne avio-kompanije tog 29. marta 1999. godine.
- U toj akciji dobio sam najveću počast - ističe Ignjatović. - Kada su se određivale posade, ko će s kim da krene, mehaničar Boban Živanić je rekao da ako mora da se gine, želi da bude u posadi kapetana Ignjatovića. To je meni najveće priznanje koje sam dobio u životu.
NIMALO SE NISMO UPLAŠILI SILEDŽIJA, NE DAMO IM SRBIJU! Vučić se obratio građanima: Srbiju im nećemo dati nizašta na svetu, jer Srbiju volimo više od svega