Istorijske znamenitosti u novom ruhu
Deset spomenika kulture u gradovima širom Srbije zablistaće potpuno novim sjajem zahvaljujući kompaniji Unilever Beograd i nastavku njihove kampanje čišćenja koja je započela još prošle godine. Akcija „Cif čisti Srbiju", koja je pokrenuta sa ciljem se istakne važnost svakodnevnog održavanja higijene i čistoće, u 2014. godini je doprinela čiščenju 3 spomenika, 3 podzemna prolaza i jednog dečijeg vrtića, dok će ove godine akcenat biti stavljen samo na spomenike.
Do sada su već očišćeni spomenici Vuku Karadžiću u Kragujevcu, Branku Krsmanoviću u Paraćinu, srpskim ratnicima u Kruševcu i Bori Stankoviću u Vranju, a do kraja maja planirano je čišćenje spomenika Caru Jovanu Nenadu u Subotici, spomenika internircima u Kikindi, spomenika oslobodiocima Niša, kao i spomenika Despotu Stefanu Lazareviću u Despotovcu. Pored pomenutih 9 spomenika biće očišćen još jedan po izboru građana, koji na internet i Facebook stranici kampanje mogu da glasaju za neki od ponuđenih.
Glavni pokretač i pokrovitelj akcije je poznati Unilever brend Cif, koji je nenadmašan u čišćenju najrazličitijih površina u domaćinstvu, ali veoma efikasno uklanja i nečistoće sa materijala koje možemo naći i izvan kuće. Međutim, spomenici kulture biće tretirani posebno pripremljenim sredstvima koja propisuju strogi pravilinici o konzervaciji i zaštiti materijala od kojih su spomenici izrađeni, uz poštovanje najstrožijih standarda čišćenja.
Upravo zbog izuzetno delikatnih postupaka prilikom tretiranja i čišćenja spomenika i specifičnosti materijala od kojih su oni izrađeni, kompanija Unilever Beograd formirala je tim koji predvode akademski vajari i profesionalni konzervatori, profesori sa Fakulteta primenjenih umetnosti Miroljub Stamenković i Slobodan Savić koji će sa stručnog aspekta nadzirati čišćenje. Radove na čišćenju svih spomenika, pod stručnim nadzorom konzervatora, izvodiće kompanija Mopex uz upotrebu najsavremenijih mašina koje mogu da se koriste prilikom tretiranja spomenika. Nakon čišćenja, spomenici će biti zaštićeni anti-grafitnim slojem kako bi bilo olakšano njihovo dalje održavanje. Pored timova zaduženih za čišćenje, na poseban način u kampanji učestvuju i građani jer je deo prihoda od prodatih sredstava za održavanje higijene iz palete Cif proizvoda izdvojen upravo za uređenje i čišćenje znamenitih spomenika.
Kampanja „Cif čisti Srbiju" predstavljena je i na društvenim mrežama na kojima veliki broj ljudi iz gradova u kojima se sprovodi, ali i iz cele Srbije komentariše i daje svoje predloge za unapređenje aktivnosti. Veliko interesovanje ukazuje na to koliko zapravo svi zajedno možemo da uradimo na unapređenju čistoće i higijene u svojim gradovima i koliko je značajno da se svi priključimo i podržimo ovakve inicijative. Ukoliko želite i vi da se uključite i podržite ovu kampanju predlažemo vam da posetite internet sajt www.cifcistisrbiju.rs i Facebook stranicu CifcistiSrbiju gde možete da saznate koji spomenici su očišćeni, ali i neke od istorijskih podataka vezanih za te spomenike. Takođe, možete pratiti i Twitter nalog ŽCifcistiSrbiju i uključiti se u komunikaciju o temama koje je ova akcija pokrenula.
Ovom akcijom kompanija Unilever u prvi plan stavlja svoju društvenu odgovornost i jedinstveni pristup društveno odgovornom poslovanju koje predstavlja sastavni deo ukupnog poslovanja kompanije. Unapređenje čistoće i važnost očuvanja kulturnih spomenika svakako se svrstava u najviše prioritete svake lokalne samouprave, a ovakvim odnosom prema društvu i lokalnoj zajednici Unilever je još jednom pokazao da svaki tržišni lider i svaka velika kompanija svojim aktivnostima mora da daje primer ostalima. Realizacija kampanje uverila nas je da dvosmerna saradnja kompanija i lokalne zajednice zaista može da unapredi kvaliteta života i doprinese tome da građani direktno osete benefite realizovanih društveno odgovornih aktivnosti.
O vrednosti i značaju kampanje možda najviše govore reakcije građana, ali i predstavnika lokalne samouprave (gradova i opština) koji su velikodušno podržali kampanju dajući svoj puni doprinos naporima da jedan deo kulturnog blaga i sećanja na značajne ličnosti i istorijske događaje u našoj zemlji bude očišćen i zaštićen. Kampanju su podržali Zavodi za zaštitu spomenika kulture u svim gradovima u kojima će biti čišćeni spomenici, ali i lokalna samouprava bez čije pomoći bi bilo veoma teško realiziovati ovako kompleksan projekat.
"SA SENDVIČA SMO PREŠLI NA PLJESKAVICE" Predsednik Vučić obišao radnike na gradilištu EXPO: Srbija ne sme da stane! (VIDEO)