10 faktora koji utiču na zapošljavanje PR menadžera
Odnosi sa javnošću, odnosno PR jedno je od najizazovnijih i najtraženih zanimanja danas, vrlo popularno, pogotovo među mladim i ambicioznim pojedincima. Razlozi za popularnost vrlo su razumljivi. PR menadžment vam omogućava da se stalno usavršavate i brzo napredujete ‒ od saradnika PR-a u manjoj firmi do PR menadžera velikih kompanija, ambasada ili čak državnog vrha. Uz sve to idu i medijska pažnja, dobra primanja i činjenica da su PR pozicije vrlo cenjene i uticajne.
Firme su svesne da od dobrog PR-a zavisi njihov ugled i poslovanje, zato posvećuju dosta pažnje zapošljavanju na ovim pozicijama.
Pred vama je 10 direktora nekih od najuglednijih kompanija. Evo šta oni traže pri zapošljavanju PR stručnjaka.
„Pre svega me zanimaju veštine dobrog pisanja. Zatim socijalne veštine, i ne mislim samo na društvene mreže. Želim osobu koja će u razgovoru „u četiri oka" moći da mi pokaže koliko je uzbuđena i koliko želi posao" ‒ Miki Nejl, direktor menadžementa u kompaniji Oglivy PR.
„Veliki izazov pri zapošljavanju mladih predstavlja njihov stav da imaju prava na sve. Mi pokušavamo da se izborimo protiv takvih stavova. Veoma je važno da donose i imaju svoje ideje, međutim, potrebno je da budu otvoreni i za tuđe. Tu su da doprinose i sarađuju, da poduče, ali i da nauče" ‒ Džefri Lefer, supervizor globalne komunikacije u revizorskoj kompaniji Ernst & Young.
„Dobar timski radnik, sjane veštine pisanja i odnosi sa medijima" ‒ Stiven Braun, direktor menadžmenta PR kompanije Cohn & Wolfe.
„Pri zapošljavanju se uvek orijentišem na one neopipljive stvari... One koje mogu da saznam iz razgovora sa kandidatima, da bih procenio kako razmišljaju i koliko su zainteresovani za posao" ‒ Mark Haris, potpredsednik sektora za komunikacije u kompaniji IBM.
„Tražimo osobe sa integritetom, koje poseduju veštine, a među njima i onu da te privuku da želiš da radiš sa njima i da im pomogneš" ‒ Bil Hajman, vlasnik Heyman Associates, HR kompanije za regrutaciju izvršnih kadrova u domenu odnosa sa javnošću.
„Lične osobine i pisanje... Možemo ih naučiti ostalim veštinama, ali ove dve su neophodne da bi opstali u poslu" ‒ Ron Kalp, PR konsultant i direktor master programa iz odnosa sa javnošću na Univerzitetu DePaul u Čikagu.
„Dobro poznavanje i razumevanje tržišta. Osobe koje poznaju medije i koje mogu lako da komuniciraju i rade sa različitim ljudima" ‒ Ander VanderMolen, potpredsednik kompanije Daniel J.Edelman Holdings.
„Želimo ljude koji pokazuju energiju, istraživački duh i dobre komunikacijske sposobnosti. Osobe koje imaju dobre preporuke, radnu etiku, pozitivan stav i želju da rade. Naravno, bitno je da pokažu da su otvorene za razne ideje i spremne da i dalje uče" ‒ dr Diana Martineli, saradnik u nastavi na Univerzitetu West Virginia.
„Ne želim odgovore koje mislite da želim da čujem. Želim odgovore koji će mi pokazati kakvi ste vi zaista. Želim osobu kojoj mogu da verujem i koju možemo pustiti da nas predstavlja" ‒ Džozef Tatoka, supervizor prodaje u PR kompaniji Edelman.
„Tražim osobe koje imaju mešavinu tradicionalnog, praktičnog usmerenja i veštine komunikacije, kreativnosti, sposobnosti da izgrade poverenje. Nije ih lako pronaći, ali je rad sa njima uživanje" ‒ Lindsi Garison, potpredsednik kompanije Oglivy PR.
Ako vas privlače mediji i novi načini komunikacije, ako ste samouvereni i vešti u pisanju i komunikaciji, ovaj posao je stvoren za vas. Ukoliko želite da steknete veštine i znanja koja će vas učiniti poželjnim kandidatom za sektor PR-a, više o kvalitetnim obrazovnim programima možete saznati ovde.
"DO 31. MARTA GRAĐANI ĆE VIDETI NAJŽEŠĆU BORBU PROTIV KORUPCIJE U POSLEDNJIH 24 GODINE" Vučić: Biće posebni mehanizmi, velike promene u narednih 100 dana