Dana 17. 04. 2015. godine avion "falcon 50" registarske oznake YU-BNA, vratio se sa leta ka Rimu nakon neplaniranog (slučajnog) aktiviranja „emergency slot extension" prekidača

BEOGRAD - Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije (DCV) večeras je objavio zvaničnu verziju incidenta sa avionom "falnon 50", kojim je predsednik Srbije Tomislav Nikolić putovao za Vatikan.

- Dana 17. 04. 2015. godine avion "falcon 50" registarske oznake YU-BNA, vratio se sa leta ka Rimu nakon neplaniranog (slučajnog) aktiviranja „emergency slot extension" prekidača, kada se pri poniranju ugasio i motor broj 3 koji je ponovo upaljen posle par minuta (Prilog 1 - TLB sa upisanim događajem). Posle normalnog sletanja na polazni aerodrom izvršna je inspekcija DCV (inspektor Zlatko Talić) sa zapisnikom (Prilog 2). U toku popodneva su izvršeni svi pregledi aviona po zahtevanoj proceduri MM i proba motora (vidi Prilog 1 sa upisanim „taskovima" provere) - navodi se u saopštenju koje je potpisao Veljko Basarić, načelnik Odeljenja plovidbenosti.

U izveštaju pilota i kopilota je navedeno (pogledajte izveštaj dole) da je do slučajnog aktiviranja prekidača „emergency slot extension" došlo pošto je prosuta kafa po komandnoj tabli! Pilot je tada počeo da briše salvetom prosudu kafu i tom prilikom je slučajno aktivirao pomenuti prekidač. Avion je tada počeo da gubi visinu, ali je brzo uspostavljena kontrola nad letelicom, navode pilot i kopilot u izveštaju.
falkon-avion-tomislav-nikolic-kvar.jpg
Pt Flightradar24.com 

U Saopštenju Direktorata civilnog vazduhoplovstva dodaje se sledeće.

-Dana 18.04.2015. godine planiran je i probni let aviona po preporuci DCV i dogovoru sa Avio službom Vlade RS, ali isti nije obavljen zbog nemogućnosti starta motora 3 (vidi Prilog 3 - TLB sa upisom primedbe). Tada je konstatovano po „troubleshoting procedure" problem u gorivnom sistemu motora (gorivna pumpa je imala neodgovarajući pritisak). U konsultaciji sa DCV odlučeno je da avion shodno važećem AFM preleti sa 2 motora i isključenim CVR i FDR (Prilog 6 e-mail načelnika tehničke operative Avio službe Vlade RS) u bazni servis Jet Aviation u Bazelu gde bi motor bio naknadno proveren i zamenjene komponente gorivnog sistema (pumpa, FCU, i sl.) -
Avio služba je uredno poslala Zahteve za odobrenje „uslova leta" (Prilog 4, obrazac 18b) i Zahtev za izdavanje Dozvole za let (Prilog 5, obrazac 21). Potom je oko 16 časova izdata Dozvola za let - Prilog 7.Avion je 20.04.2015. godine preleteo (ujutro) za Bazel a inspektor Zlatko Talić je obavio inspekciju u Avio službi Vlade i napravio Zapisnik o ovim događajima (Prilog 8).