Do incidenta je došlo u petak 17. aprila kada je predsednik Tomislav Nikolić sa delegacijom krenuo u posetu Vatikanu

Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije objavio je na konferenciji za novinare detalje iz dva odvojena izveštaja, jednog o kvaru na trećem motoru a drugi o prosutoj tečnosti na kontrolnoj tabli u vladinom "falkonu 50".

Prosuta kafa može biti uzrok vraćanja aviona u kojem je bio predsednik Srbije Tomislav Nikolić na letu Beograd-Rim, ali konačni izveštaj o događaju 17. aprila biće predstavljen po povratku aviona sa servisa u Bazelu, rekao je direktor Direkcije za bezbednost i nadzor u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Aleksandar Godić.

Upitan da li je greška posade mogla da uzrokuje pad aviona, Godić je rekao da je posada, prema dosadašnjim informacijima, postupila kako treba i nije mogla da izazove pad aviona.

Na pitanje da li je tačno da je avion u toku incidenta propadao dva kilometra na nos, Godić je rekao da se prema prvim informacijima to nije dogodilo, ali da će činjenice o tome biti poznate po završetku konačnog izveštaja.

Direktorka Direktorata za civilno vazduhoplovstvo Mirjana Čizmarov negirala je da se u sastavljanje izveštaja umešala politika, jer, kako je rekla, Direktorat je nezavisno regulatorno telo koje se isključivo bavi bezbednošću vazduhoplovstva u Srbiji.

Do incidenta je došlo u petak 17. aprila kada je predsednik Tomislav Nikolić sa delegacijom krenuo u posetu Vatikanu.

Komisija je utvrdila da je na letu "falkona 50" ka Vatikanu postojao problem sa trećim motorom, a došlo je i do slučajnog aktiviranja prekidača "emergency slot extension" pošto je kafa prosuta po komandnoj tabli.

(RTS/Tanjug)