Najviše novca potrebno je izdvojiti za novosadski Dnevnik, koji vredi 7,4 miliona evra, dok se Centar za informisanje Novi Kneževac nudi za oko 28.000 dinara

BEOGRAD - Agencija za privatizaciju oglasila je juče prodaju 38 državnih medija, a najskuplji među njima je novosadski Dnevnik, za čiji je paket akcija početna cena 7.397.012 evra! S druge strane, najmanje novca potrebno je za kupovinu Centra za informisanje Novi Kneževac, i to tek 470 evra, s tim što je početna cena umanjena za 50 odsto, te iznosi tek 235 evra.

Kupca traži i državna novinska agencija Tanjug, koja je ponuđena po početnoj ceni od 760.935 evra, a novog vlasnika dobiće i RTV Šabac, koja, prema procenama, vredi 594.669 evra. Gradski informativni centar Apolo iz Novog Sada vredi 174.912 evra, a takva medijska kuća u Novom Pazaru košta 89.347 evra. Nešto je manja cena Niške televizije - 75.034 evra, RTV Kragujevac procenjen je na 85.383, dok se RTV Pančevo nudi za 87.142 evra.

Previsoke cene

Oni koji bi da se okušaju u poslu s medijima, a nemaju mnogo novca, mogu za 2.823 evra da kupe Radio Medveđu ili Radio Valjevo, koji vredi 3.373 evra. Ni RTV Petrovac na Mlavi ne vredi mnogo jer je njegova vrednost procenjena tek na 3.414 evra.

Ipak, Petar Jeremić iz UNS za Kurir ocenjuje da su cene pojedinih medija previsoke.
- Možda i nije loše što su cene nekih medija prevelike jer će se tako odvratiti potencijalni investitori koji su mislili da s malo novca dođu do medija. Ukoliko takve namere pojedinaca propadnu, za šta mi u UNS navijamo, akcije će možda pripasti zaposlenima u tim medijima - kaže Jeremić:
- Žao nam je što poslanici nisu usvojili naš amandman da se preuzimanje medija najpre ponudi zaposlenima u tim kućama, pa tek da se onda, ako oni to ne prihvate, ide na aukciju. Ipak, savetujem zaposlenima u medijima s niskom cenom da učestvuju na aukciji.

Lokalni servisi

S druge strane, Dragana Čabarkapa, predsednica Sindikata novinara Srbije, smatra da ne treba privatizovati sve medije:
- Srbiji su potrebni lokalni i regionalni javni servisi, što je pokazala i studija koju su 2009. uradili eksperti Evropske komisije. Po njoj je predviđeno 10 do 15 takvih servisa. I medijska strategija predvidela je regionalne servise, a onda je 2012. dogovoreno ovo što se sad sprovodi. Ovo je medijski genocid.Otvaranje ponuda obaviće se tokom avgusta.

Strateški značaj
PRIVATIZACIJA POLITIKE ZA GODINU DANA

Jedan od retkih medija koji se nije našao na spisku za privatizaciju je list Politika, a u Agenciji za privatizaciju objašnjavaju da se ona nalazi među 17 preduzeća od strateškog značaja. Njihova privatizacija nedavno je, odlukom Vlade, odložena za godinu dana.

Reagovanja

DA LI BISTE KUPILI NEKI OD MEDIJA?

Bojana Lekić, novinarka i medijski konsultant

Ko može, treba da kupi Tanjug. Uvek je isplativo kupiti nešto čiji brend ima veću vrednost od skromne imovine kojom raspolažu. Lično, kupila bih Studio B u nadi da je moguće vratiti mu sjaj koji je narušen.

Hadži Dragan Antić, bivši direktor Politike

Poučen iskustvom, nikada ne bih ulagao novac u medije u Srbiji. Nikada! Sve su to kontrolisani mediji, a takvi bi bili i nakon privatizacije. A to što se lokalni mediji prodaju za badava me ne čudi, jer očigledno nemaju imovinu i ne ostvaruju profit.

Slavica Đukić Dejanović, SPS

Hipotetički govoreći, da nisam političar i da imam neki novac, nikada ga ne bih uložila u medije. Tu su veliki rizici i neizvesnost, tako da bih radije, da imam neki novac, uložila u hiljadu drugih stvari nego u privatizaciju, recimo, Tanjuga.

Goran Knežević, SNS

Lokalne radio-stanice, kao što je to slučaj sa zrenjaninskim, imaju velike probleme. To su, pre svega, dugovi i veliki broj zaposlenih. Ja se, kao potencijalni vlasnik, nikada ne bih upuštao u to. Hipotetički, Tanjug ima potencijala, ali bih se dobro presabrao pre nego što bih se odlučio za njegovu kupovinu.