Aktivni građani koji podržavaju inicijative direktno doprinose pozitivnim promenama, kaže Biljana Dakić Đorđević, direktorka fondacije Trag

BEOGRAD - Fondacija Trag i USAID obeležili su početak dvogodišnjeg projekta „Filantropija za lokalne zajednice“, čija je vrednost oko 326.000 dolara.

Ciljevi ovog projekta su povećano učešće građana u lokalnim zajednicama i promocija filantropije u Srbiji.
- Aktivni građani koji podržavaju lokalne inicijative i podstiču razvoj filantropije direktno doprinose pozitivnim promenama u svojim lokalnim zajednicama - rekla je Biljana Dakić Ðorđević, izvršna direktorka fondacije Trag.

Pored fondacije Katalist, koja je partner na projektu, fondacija Trag je na ceremoniji potpisala ugovore s ostalim partnerima na projektu - fondacijama Iskorak, Mesečina i Front, kao i Fondacijom za mlade Obrenovca, ali i sa prvom grupom od 10 lokalnih udruženja građana. Partneri će raditi na promociji lokalne filantropije, ali i unapređivati svoje kapacitete i prikupljati sredstva u svojim zajednicama u cilju podrške rešavanju problema koji pogađaju građane u tim zajednicama.
- Trag je važan partner USAID u naporima da promoviše održivo i aktivno civilno društvo u Srbiji, podržavanje nastanka i rasta lokalne filantropije ključni je cilj tih napora - rekao je direktor kancelarije za demokratiju i upravljanje USAID Piter Vibler.

Prema istraživanju koje je sprovela fondacija Katalist, tokom 2014. godine u Srbiji je donirano približno 20 miliona evra za podršku u lečenju i zdravstvenoj zaštiti, podršku marginalizovanim grupama, razvoju zajednica i infrastrukturi, smanjenju siromaštva i unapređenju obrazovanja. Najzastupljeniji među donatorima su građani (22%) koji su donirali putem masovnih pojedinačnih davanja, zatim kompanije i mala i srednja preduzeća (24%), dok su individualni donatori, privatne fondacije i asocijacije preostali donatori.

Otar Makarašvili
VAŽNA JE DOBRA PRIČA O MISIJI

Otar Makarašvili, programski direktor Bolder givinga (SAD), neprofitne organizacije posvećene promociji filantropjie, podelio je iskustvo o strategijama za kreiranje i plasiranje priča u neprofitnom sektoru i negovanje dugoročnih odnosa sa donatorima.
- Najmoćniji alat u rukama onoga ko prikuplja sredstva je sposobnost da ispriča dobru priču o misiji i rezultatima neprofitne organizacije. To će privući podršku individualnih donatora, institucionalnih finansijera i drugih - rekao je Makarašvili.