Za skuter koji je Slavko Bradaš kupio u "Metrou" pre tri godine ne postoji dokaz da je plaćena carina

BEOGRAD - Skuter, kupljen 2008. u "Metrou", Slavko Bradaš iz Surčina nije uspeo da registruje cele tri godine. Prodat mu je neocarinjen motor, bez prateće dokumentacije, koji je uvezlo preduzeće koje je prestalo da postoji.

Mnogi, verovatno, i ne očekuju da u "Metrou" može da se kupi i skuter, ali niko ne bi ni pomislio da je skuter kupljen u "Metroovom" distributivnom centru u Zemunu nemoguće registrovati!

Upravo to se desilo Slavku Bradašu iz Surčina, kome je sin za rođendan, 3. septembra 2008. godine, kupio motor.

"Od tog dana pa do danas nismo uspeli da dobijemo svu dokumentaciju da ga registrujemo", kaže Slavko za RTS. Kada je otišao u policiju da registruje svoj motor, čekalo ga je jako neprijatno iznenađenje, kad je čuo šta je sve za to potrebno.

"Trebala mi je carina. Trebala mi je specifikacija, na kojoj piše broj motora, broj šasije i da li je jedinačno carinjen", nabraja Slavko. Na kraju se ispostavilo da za skuter koji su Bradaši kupili u "Metrou" ne postoji dokaz da je plaćena carina.

Slavko je, uz pomoć "Metroa", uspeo da dođe do dokumenta iz kojeg se vidi da je uvoznik, "Global sport" iz Subotice, od uvezenih 525 platio carinu za samo 105 skutera, među kojima, očigledno, nije bio njegov.

"Oni su mi rekli da su dobili taj jedinačni spisak i da broja motora i broja šasije nema, odnosno da nije plaćen jedinačna carina", kaže on.

Celu situaciju je zakomplikovalo i to što "Global sport" od 15. Decembra 2011. godine zvanično ne postoji. No, Bradaše cela ova priča uopšte ne bi trebala da zanima. Ni jedan kupac nije smeo da dođe u situaciju da u bilo kom prodajnom objektu "Metroa" kupi proizvod koji nije ocarinjen.

Zanimljivo je i to što je Metro ove skutere prodavao akcijski, pa su čak bili i na prvoj strani kataloga za uskršnje praznike 2008. godine. Slavko kaže da je uporno pokušavao da reši problem sa "Metroom".

"To se oteglo. Jedna godina, druga, treća... a u policije kažu: 'Vi to ne možete registrovati ako nemate broj motora, broj šasije i da je carina plaćena.' Ja sam nemoćan bilo šta da uradim", žali se Slavko Bradaš.

On se obraćao nadležnim inspekcijama i državnim organima, međutim nikakvih konkretnih rezultata od toga nije bilo.

Nakon snimanja Slavkove izjave, "Potoršački savetnik" je stupio u kontakt sa nadležnima iz "Metroa". Samo dan kasnije su obavešteni da će kupcu omogućiti da bez ikakve nadoknade dobije novi skuter, istih ili sličnih karakteristika bez obzira na razliku u ceni. Tu ponudu Slavko je prihvatio.

Može se reći da je on na kraju, ipak imao sreće, jer je skuter kupio u "Metrou", za razliku od mnogih koji se javljaju "Potoršačkom savetniku" zbog problema čiji je uzrok već redovna praksa da se osnuje preduzeće, izvrši uvoz i proda roba, pa se preduzeće ugasi.