Novi zakon o zaštiti potrošača omogućuje veća prava kupcima, a propisuje veće obaveze za prodavce

BEOGRAD - Proučite zakon, pa u šoping.
Ministarstvo trgovine savetuje građanima da dobro prouče novi Zakon o zaštiti potrošača, koji je stupio na snagu početkom ove godine, kako bi mogli da izađu na kraj sa nasrtljivim trgovcima. Zakon obezbeđuje veća prava kupcima i više obaveza za prodavce, a reguliše i detalje vezane za kupovinu preko interneta i van poslovnih prostorija prodavca.

- I pored brojnih prednosti, kod ugovora na daljinu potrošač često kupuje „mačku u džaku“, jer nema priliku da se uveri u kvalitet proizvoda prikazanog u reklami. Naš savet građanima je da provere kredibilitet trgovca, da ne plaćaju unapred i da traže obrazac za jednostrani raskid ugovora - kažu u Ministarstvu trgovine.

- Što se tiče ugovora s trgovačkim putnicima koji nude robu u domovima kupaca, problem je što trgovci znaju da budu napadni i da navedu potrošače da pristanu na kupovinu. Oni ne znaju da se odupru, pa često potpisuju porudžbenicu. Bitno je naglasiti da kupci sada imaju pravo da se predomisle i da vrate kupljenu robu čak i ukoliko ona nema nikakav nedostatak. To se odnosi samo na ova dva vida ugovora. Potrošač ovo pravo može iskoristiti u roku od 14 dana od dana potpisivanja porudžbenice prilikom prodaje van poslovnih prostorija, odnosno u roku od 14 dana od dana isporuke robe pri prodaji na daljinu - kažu u Ministarstvu.

(S.Ž)