Predavanje su zajedno organizovali Hemofarm Fondacija i AMG u nameri da pomognu da se poražavajuća statistika Srbije u donorstvu popravi

BEOGRAD - Adria Media Grupa je prva izdavačka kuća u Srbiji koja je ušla u program doniranja organa. Novinari, urednici i direktori naše kuće ugostili su danas profesora Nenada Milojičića, direktora Uprave za biomedicinu Ministarstva zdravlja ali i poznatog glumca Dragana Bjelogrlića, i bivšu sportiskinju, Sandru Stojanović, koja je transplantiran pacijent. Ovo predavanje, organizovali su zajedno Hemofarm Fondacija i AMG u nameri da pomognu da se poražavajuća statistika Srbije u donorstvu popravi.

Kolege novinari i ostali zaposleni u najvećoj medijskoj kući na Balkanu, posle predavanja, potpisivali su donorske kartice i pokazali humanost na delu.

„AMG je uvek spremna da podrži humanitarne akcije. Ako će današnji događaj uticati da se sutra spasi makar jedan život, svi zajedno smo uspeli. Želimo da pomognemo, ne samo u medijskom smislu. Namera nam je da skrenemo pažnju javnosti, a pre svega naših čitalaca da se uključe u ovu humanu priču. Iznad svega, svi mi koji radimo u AMG, spremni smo da ličnim primerom doprinesemo da slika Srbije kada je reč o donorstvu bude bolja. Nedopustivo je da Srbija bude na dnu evropske lestvice po doniranju organa. Mi smo human narod i to smo pokazali u brojnim situacijama. Naši građani su oduvek pomagali jedni drugima. Kada je reč o donorstvu potrebno je predanim radom iskoreniti predrasude i sistem informisanja o ovoj temi učiniti efikasnijim. AMG je spremna da uradi svoj deo posla. Zahvalni smo današnjim predavačima, Ministarstvu zdravlja i kompaniji Hemofarm koja je prepoznala važnost ove teme i uložila svoj ugled i resurse da svi zajedno uspemo“, rekao je Nikola Papak, direktor korporativnih poslova Adria medija grupe.

Hemofarm Fondacija pokrenula je akciju Svim srcem za život, a od nedavno je postala deo kampanje „Produži život“, koju Ministarstvo zdravlja, godinama unazad, vodi u pokušaju da promoviše doniranje organa kao čin vrhunske humanosti.

“Stalna diskusija na temu važnosti doniranja, razbijanje predrasuda i olakšavanje procedura za donorstvo su najbolji način da građani shvate dragocenost ovog čina. Odluka Adria medije da se uključi govori da je menadžerski tim shvatio koliki značaj u podizanju svesti i edukaciji građana imaju sredstva komunikacije. Mi u Hemofarm Fondaciji smo počeli seriju predavanja na ovu temu. Postali smo i partner Ministarstvu zdravlja u nameri da donorstvo u društvu postane pojava a ne incident. Da bi se to ostvarilo neophodni su mediji. U tom smislu zahvaljujem Adria mediji što je prepoznala značaj ove teme”, rekla je Sanda Savić direktorka korporativnih poslova Hemofarma i članica Upravnog odbora Hemofarm Fondacije.

Sa jednom donorskom karticom možemo da spasimo najmanje 4 života. U Srbiji je samo 3 donora na milion stanovnika, a trebalo bi da ih bude oko 10. Naš zdravstveni sistem i pored poteškoća ima dobre stručnjake koji uspešno rade transplantaciju srca, bubrega i jetre u transplatacionim centrima u Beogradu, Novom Sadu i Nišu. Kampanja Produži život Svim srcem je usmerena da se Srbija u narednom periodu kroz stalnu edukaciju građana popne na lestvici donora i upiše u društvo humanih zemalja u kojima građani imaju svest i brigu o drugom.